Εμφάνιση απλής εγγραφής

Ποιότητα στις υπηρεσίες υγείας

dc.contributor.advisorΚαραγιάννης, Αναστάσιος
dc.contributor.authorΜπαρπαλιά, Αικατερίνη Α.
dc.date.accessioned2015-09-15T07:21:33Z
dc.date.available2015-09-15T07:21:33Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/7534
dc.description.abstractΗ ποιότητα των προϊόντων και των υπηρεσιών είναι ένα από τα βασικά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα τους στην αγορά. Η ύπαρξη διεθνών προτύπων και η δυνατότητα πιστοποίησης της ποιότητας προϊόντων ή υπηρεσιών διευκόλυνε πολύ την προσπάθεια των επιχειρήσεων. Στον χώρο της υγείας το διαρκώς αυξανόμενο κόστος και η αύξηση των απαιτήσεων των χρηστών οδήγησε στην εξάπλωση προγραμμάτων διασφάλισης της ποιότητας στις υπηρεσίες υγείας του δυτικού κόσμου από την δεκαετία του 1980. Στην Ελλάδα υπήρξε μεγάλη καθυστέρηση στην ανάπτυξη του υγειονομικού τομέα και αυτό δεν άφησε περιθώρια για ενασχόληση με θέματα ποιότητας ως τα μέσα περίπου της δεκαετίας του 1990 και τα ποικίλα προβλήματα οδηγούσαν σε εξαιρετικά χαμηλή ικανοποίηση των χρηστών. Η πρώτη νύξη για ποιότητα σης ελληνικές υπηρεσίες υγείας έγινε με τον νόμο 2519/97, χωρίς όμως βελτίωση της κατάστασης. Με τον νόμο 2889/01 ιδρύθηκαν διοικητικά τμήματα σε επίπεδο περιφέρειας και νοσοκομείου με αντικείμενο την ποιότητα αλλά και θεσμοθετήθηκαν πολλές αλλαγές που έμμεσα θα βελτιώσουν την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών, όπως η εισαγωγή της επιστημονικής διοίκησης. Η έννοια της ποιότητας των υπηρεσιών υγείας είναι πολυδιάστατη και ο προσδιορισμός της παρουσιάζει δυσκολίες που οφείλονται κυρίως στην ιδιομορφία των υπηρεσιών αυτών. Η ποιότητα δεν αφορά μόνο στο ιατρικό έργο αλλά επεκτείνεται σε όλο το φάσμα των υπηρεσιών και φροντίδων, καθώς και στα άτομα που εμπλέκονται (ασθενείς, συγγενείς, κοινωνικός περίγυρος, εργαζόμενοι στην υγεία κ.λπ.). Η ποιότητα της νοσοκομειακής περίθαλψης είναι ο τομέας εκείνος που έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον της επιστημονικής κοινότητας, της πολιτείας, των επαγγελμάτων υγείας αλλά και των ασθενών. Ο «εξανθρωπισμός» των νοσοκομείων απαιτεί συστηματικές και γενναίες παρεμβάσεις. Χρειάζεται πολιτική βούληση και αλλαγή της νοοτροπίας των επαγγελματιών υγείας αλλά και υπομονή και προγραμματισμό. Η αξιοποίηση των εμπειριών των άλλων ευρωπαϊκών χωρών και οι ευνοϊκές σημερινές συγκυρίες, αποτελούν μία πολύ καλή ευκαιρία για την ενσωμάτωση της ποιότητας στην καθημερινή λειτουργία του ελληνικού δημόσιου νοσοκομείου.el
dc.format.extent80el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectMedical care -- Quality controlel
dc.subjectΥπηρεσίες υγείας -- Ποιοτικός έλεγχοςel
dc.subjectΔιοίκηση ολικής ποιότηταςel
dc.subjectTotal quality managementel
dc.titleΠοιότητα στις υπηρεσίες υγείαςel
dc.title.alternativeQuality in health servicesel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμηςel
dc.identifier.call362.1'06 2 ΜΠΑel
dc.description.abstractENQuality of products and services is one of their basic competitive advantages in the market. The existence of international standards and the ability to certify the quality of products and services made the effort of companies much easier. In the field of health the continuously increasing costs and the increase of users' demands led to a spread of quality ensuring programms in western health services since the '80s. In Greece, there was a big delay in health sector development did not allow the occupation with quality matters since the mid '90s and the multiple problems led to extremely low users' satisfaction. This first allusion about quality in Greek health services was in law 2519/97 without any improvement of the situation. With law 2889/01 administrative department having quality as exclusive object were founded in region and hospital levels and many changes, which will indirectly improve the quality of services, were legislated, such as the introduction of management. The concept of quality of health services is multidimensional and its determination presents difficulties, due to the peculiarity of these services. The quality does not concern the medical practice, only, but it is also extended in all the spectrum of services and cares, as well as in all of the individuals involved (patients, relatives, social environment, and health employees). The «humanization» of hospitals-imperative demand of society-requires, however, systematic and brave interventions. It also needs political will and change of behavior of health professionals as well as patience and planning.en
dc.corporate.nameΑνώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Πειραιά Τεχνολογικού Τομέαel
dc.contributor.masterΟικονομικά και Διοίκηση της Υγείαςel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»