Μελέτη αποφάσεων ανάθεσης υπηρεσιών logistics σε εξωτερικούς φορείς στις ελληνικές επιχειρήσεις
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Logistics ; Επιχειρήσεις -- Ελλάδα ; Διοίκηση και οργάνωση ; Enterprises -- Greece ; ManagementΠερίληψη
Η διαχείριση των logistics στις σύγχρονες επιχειρήσεις συνεπάγεται την λήψη απόφασης για την πλήρη διανομή των αγαθών και υπηρεσιών στην λειτουργία του marketing, με σκοπό την μεγιστοποίηση της αξίας και την ελαχιστοποίηση του κόστους. Η διαπίστωση ότι το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για την επιχείρηση προκύπτει τόσο από την διαδικασία παράδοσης όσο και από το προϊόν, έχει συμβάλλει στην αναβάθμιση των logistics από την παραδοσιακή back-room λειτουργία σε μία στρατηγική board-room λειτουργία. Αυτή η τάση μπορεί να εξηγηθεί από τους παρακάτω λόγους. Μεγάλη ανάγκη για εξυπηρέτηση πελατών και της ζήτησης της αγοράς. Σαν ένα ολοκληρωμένο concept που διαπερνά τις παραδοσιακές λειτουργίες της επιχείρησης, τα logistics μπορούν να επιτύχουν καλύτερο customer service. Οι δραστηριότητες των logistics συνεπάγονται μεγάλη δέσμευση κεφαλαίου. Οι λειτουργίες των logistics μπορούν να συμβάλλουν αποφασιστικά στην προσπάθεια ολοκλήρωσης της αλυσίδας εφοδιασμού. Προκειμένου η επιχείρηση να εκτελέσει τις επιμέρους λειτουργίες των logistics, έχει στη διάθεση της τις παρακάτω επιλογές. Υλοποίηση των λειτουργιών εντός της εταιρείας. Δημιουργία θυγατρικών εταιριών παροχής υπηρεσιών logistics. Ανάθεση της παροχής υπηρεσιών logistics (outsourcing) σε τρίτες εξειδικευμένες εταιρίες (third party logistics). Τα τελευταία χρόνια, έχει διεξαχθεί στο εξωτερικό αρκετή έρευνα σχετικά με το outsourcing των υπηρεσιών logistics, γεγονός που έχει οδηγήσει και σε σημαντικό αριθμό δημοσιεύσεων σε ακαδημαϊκά περιοδικά. Αντίθετα, στην Ελλάδα δεν έχει διεξαχθεί κάποια ανάλογη μελέτη, γεγονός που περιορίζει τη γνώση σχετικά με αυτό το τόσο ενδιαφέρον θέμα. Το κενό αυτό προσπαθεί να καλύψει η παρούσα εργασία, με στόχο τη βελτιστοποίηση του τρόπου λήψης τέτοιων αποφάσεων.