Σύστημα ηλεκτρονικού εμπορίου για την διαχείριση λογαριασμών - αιτήσεων στις συνδρομητικές υπηρεσίες

View/ Open
Subject
Ηλεκτρονικό εμπόριο ; Πληροφορική ; Electronic commerce ; Computer scienceAbstract
Κυρίαρχο χαρακτηριστικό της τελευταίας δεκαετίας του 20ου αιώνα αποτέλεσε το ξεκίνημα ενός νέου μετασχηματισμού της οικονομίας και της κοινωνίας. Οι αλλαγές που δρομολόγησαν η οικονομία της γνώσης και της πληροφορίας, η νέα οικονομία, είναι εντυπωσιακές. Οι αλλαγές αυτές συγκρίνονται ήδη με τις αλλαγές που προξένησε στο παρελθόν ο μετασχηματισμός των αγροτικών οικονομιών σε βιομηχανικές. Το Ηλεκτρονικό Εμπόριο (e-commerce) και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν (e-business) είναι ίσως τα πλέον χαρακτηριστικά στοιχεία της νέας αυτής εποχής. Με τη χρησιμοποίηση Η/Υ και δικτυακών τεχνολογιών δίνεται η δυνατότητα να πραγματοποιούνται ηλεκτρονικές συναλλαγές μεταξύ επιχειρήσεων, μεταξύ επιχειρήσεων και καταναλωτών και ανάμεσα σε επιχειρήσεις, καταναλωτές και κράτος. Η σημασία του Ηλεκτρονικού Επιχειρείν για την σύγχρονη επιχείρηση είναι είτε ότι παρέχει ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των υπολοίπων επιχειρήσεων του κλάδου, είτε ότι αποτελεί αναγκαία προϋπόθεση για την διατήρηση του μεριδίου αγοράς της επιχείρησης, σε περίπτωση κατά την οποία ο κλάδος που ανήκει η επιχείρηση χρησιμοποιεί ήδη μεθόδους Ηλεκτρονικού Εμπορίου. Οτιδήποτε από τα παραπάνω κι αν ισχύει η επιχείρηση θα πρέπει αφ' ενός μεν να ακολουθήσει έναν προγραμματισμό, ένα στρατηγικό σχεδιασμό για το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν, αφ’ ετέρου δε να σχεδιάσει το δικτυακό της Τόπο (site) για το ενδεχόμενο απόκτησης και διατήρησης πελατών, για την δυνατότητα απόκτησης και διατήρησης ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων. Επομένως, το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν είναι μία έννοια που περιλαμβάνει το σύνολο των δραστηριοτήτων και λειτουργιών που είναι απαραίτητες, ώστε μία σύγχρονη επιχείρηση να έρθει σε επαγγελματική επαφή με τους επιχειρηματικούς της εταίρους. Σχετίζεται από την μία μεριά με την χρήση της ΠΤ και δικτύων επικοινωνίας όπως για παράδειγμα Internet, κινητή τηλεφωνία, ψηφιακή τηλεόραση- για τη συνεχή βελτιστοποίηση της διαδικασίας δημιουργίας αξίας, και από την άλλη με το ρόλο της επιχείρησης στην εφοδιαστική αλυσίδα, στον κλάδο και στην αγορά της, μέσω της υιοθέτησης ψηφιακών τεχνολογιών και την χρήση internet κυρίως ως επικοινωνιακού μέσου.