Ηλεκτρονικό επιχειρείν και στρατηγικό μάνατζμεντ: ανάλυση εσωτερικού και εξωτερικού περιβάλλοντος, στρατηγική ηλεκτρονικού επιχειρείν, εφαρμογές στον τομέα των φαρμάκων
Master Thesis
Συγγραφέας
Αυγερινού, Στέλλα Μ.
Ημερομηνία
2004-12-01Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Ενδοεπιχειρησιακά ; Καταναλωτές ; Ηλεκτρονικό εμπόριο ; Νέα οικονομία ; ΔιεπιχειρησιακάΠερίληψη
Η παρούσα εργασία, στοχεύει στην παρουσίαση και ανάλυση της εφαρμογής του ηλεκτρονικού εμπορίου στη νέα οικονομία. Το ηλεκτρονικό εμπόριο αποτελεί τον κυριότερο παράγοντα, στην ανάπτυξη του οποίου οφείλονται πολλές από τις νέες τάσεις στη δομή και τη λειτουργία των επιχειρήσεων. Το ηλεκτρονικό εμπόριο ωθεί στο μετασχηματισμό των επιχειρήσεων. Η αντίληψη της ηλεκτρονικής δικτύωσης πελατών, προμηθευτών και εταίρων αποτελεί πλέον σύγχρονη πραγματικότητα. Επικοινωνώντας άμεσα με τους πελάτες, οι επιχειρήσεις έχουν τη δυνατότητα να αποφύγουν τους υφάλους των παραδοσιακών μεσαζόντων και να διαμορφώσουν πιο στενές σχέσεις συνεργασίας με τους τελικούς καταναλωτές, βελτιώνοντας την εξυπηρέτηση και μειώνοντας το κόστος. Η δύναμη μεταφέρεται στους καταναλωτές, έχοντας πλέον απεριόριστη πρόσβαση στην πληροφόρηση, μέσω του διαδικτύου. Οι νέες υποκινούμενες από την τεχνολογία επιχειρήσεις, αλλά και οι παλαιότεροι παραδοσιακοί ανταγωνιστές χρησιμοποιούν και εκμεταλλεύονται το διαδίκτυο προκειμένου να αποκτήσουν περισσότερη καινοτομική δύναμη και αποτελεσματικότητα. Οι επιχειρήσεις καλούνται να διαμορφώσουν σαφές επιχειρηματικό σχέδιο και να αναπροσαρμόσουν τη στρατηγική τους θέση, προκειμένου να ακολουθήσουν τις εξελίξεις και να προστατεύσουν τη βιωσιμότητα και την αποτελεσματικότητά τους. Ο ρυθμός με τον οποίο λειτουργεί σήμερα ο επιχειρηματικός κόσμος και η ταχύτητα με την οποία επέρχονται οι αλλαγές στο εξωτερικό περιβάλλον εντείνονται δραματικά. Ο παραδοσιακός διαχωρισμός μεταξύ προμηθευτών, παραγωγών και καταναλωτών γίνεται λιγότερο εμφανής, ιδιαίτερα εξαιτίας της ανάπτυξης και επέκτασης των Extranets και Intranets, με τα οποία οι επιχειρήσεις έχουν πρόσβαση μεταξύ τους στα εσωτερικά λειτουργικά συστήματα και διαδικασίες. Η γνώση και η πληροφορία μετατρέπονται σε σημαντικό κεφάλαιο και πηγή ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος.