Οι συνδυασμένες μεταφορές στον άξονα Βορρά - Νότου στον ελλαδικό χώρο: μελέτη περίπτωσης «Υπηρεσία συνδυασμένης μεταφοράς iCS»
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Εμπορεύματα -- Μεταφορές ; Οδικές μεταφορές ; Σιδηρόδρομοι ; Μεταφορές ; Freight and freightage ; Railroads -- Freight ; Transportation, Automotive ; RoadsΠερίληψη
Αντικείμενο της παρούσας εργασίας είναι οι συνδυασμένες μεταφορές στον άξονα Βορρά - Νότου στον ελλαδικό χώρο και ειδικότερα οι προοπτικές ανάπτυξης υπηρεσιών συνδυασμένης οδικής - σιδηροδρομικής μεταφοράς στον άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Συγκεκριμένα η μελέτη περίπτωσης θα αφορά την νέα υπηρεσία συνδυασμένης οδικής - σιδηροδρομικής μεταφοράς intermodal Cargo Shuttle (iCS) με καθημερινό δρομολόγιο Θριάσιο - Θεσσαλονίκη- Θριάσιο, την οποία εγκαινίασε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στις 9-12-2013. Στόχος της εργασίας, μέσα από την καταγραφή της διαδικασίας οργάνωσης και των αποτελεσμάτων από την μέχρι τώρα λειτουργία της υπηρεσίας iCS , είναι η διερεύνηση των προοπτικών ανάπτυξης και βιωσιμότητας της εν λόγω υπηρεσίας. Γίνεται μια περιγραφή του συστήματος των συνδυασμένων μεταφορών στην Ευρώπη (κατηγορίες υπηρεσιών, μερίδιο αγοράς ανά υπηρεσία, εμπλεκόμενοι φορείς, πελάτες, εμπορεύματα και μεταφερόμενες μονάδες, τεχνικοί περιορισμοί) και αναφορά σε όλους εκείνους τους παράγοντες που πρέπει να λαμβάνονται υπόψη για την ανάπτυξη και αποτελεσματική λειτουργία τους.Επίσης, γίνεται αναφορά στη διαδικασία οργάνωσης της υπηρεσίας
iCS. Αρχικά, αναλύεται η υπάρχουσα κατάσταση των χερσαίων εμπορευματικών μεταφορών στην Ελλάδα (μερίδιο οδικών-σιδηροδρομικών, μεταφερόμενα εμπορεύματα, συνδυασμένες μεταφορές), ενώ στη συνέχεια θα γίνεται αναφορά στην μελέτη για την πιθανή ζήτηση της υπό οργάνωσης υπηρεσίας και των βασικών απαιτήσεων των δυνητικών πελατών. Τέλος παρουσιάζονται οι βασικοί προβληματισμοί και τα ζητήματα που απασχόλησαν την ομάδα οργάνωσης της υπηρεσίας.
Στο τέταρτο κεφάλαιο αποτυπώνονται τα αποτελέσματα της πιλοτικής λειτουργίας της υπηρεσίας (πελάτες, όγκοι διακίνησης κλπ) και γίνεται η αξιολόγηση αυτής από την πλευρά των χρηστών (έρευνα ικανοποίησης πελατών), και τέλος στο πέμπτο κεφάλαιο γίνεται μια εκτίμηση των προοπτικών συνέχισης και ανάπτυξης της υπηρεσίας και των θεμάτων που χρήζουν επιπλέον βελτιώσεις ή επιπλέον μελέτη στις υπό εξέταση υπηρεσίες.