Μελέτη των σχέσεων που αναπτύσσονται μεταξύ ship-owner και shipbroker στο κύκλωμα της ναύλωσης
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Ναύλωση και ναύλος ; Διαχείριση πελατειακών σχέσεων ; Πελατειακές σχέσεις ; Lay days ; Customer relations -- Management ; Customer relationsΠερίληψη
Σκοπός της παρούσας ερευνητικής εργασίας είναι η µελέτη του σχεσιακού µάρκετινγκ στην διεπιχειρησιακές σχέσεις (B2B) της ναυτιλιακής βιοµηχανίας. Ο χώρος του ναυτιλιακού µάρκετινγκ βρίσκεται ακόµα σε νηπιακό στάδιο και για αυτό κρίνεται ζωτικής σηµασίας η σε βάθος µελέτη του .Έτσι αν και οι σχέσεις που αναπτύσσονται σε Β2Β περιβάλλον έχουν µελετηθεί αναλυτικά, παρουσιάζεται ένα βιβλιογραφικό κενό όσον αφορά την µελέτη των σχέσεων που δηµιουργούνται στην ναυτιλιακή κοινότητα και συγκεκριµένα στο κύκλωµα της ναυλοµεσιτείας. Πιο συγκεκριµένα το παρόν άρθρο στοχεύει στην παρακολούθηση της πιθανής υιοθέτησης οπορτουνιστικής συµπεριφοράς των στελεχών των ναυτιλιακών εταιριών προς τους ναυλοµεσίτες που συνεργάζονται παραδοσιακά. Έτσι αναπτύσσεται ένα θεωρητικό µοντέλο που άπτεται της βιβλιογραφίας του σχεσιακού μάρκετινγκ. Τα αποτελέσµατα της ποσοτικής έρευνας δείχνουν το βαθµό εξάρτησης των οπορτουνιστικών συµπεριφορών από την εµπιστοσύνη , την υπολογιστική και την συναισθηµατική δέσµευση