Στρατηγική ανάλυση του κλάδου της ελληνικής καπνοβιομηχανίας
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Καπνός (Φυτό) -- Βιομηχανία και εμπόριο -- ΕλλάδαΠερίληψη
Η εργασία εξετάζει τον κλάδο των ελληνικών καπνοβιομηχανιών, που θεωρείται ορόσημο για την Ελληνική οικονομία. Για την καλύτερη προσέγγιση του θέματος η ανάλυση περιλαμβάνει την μελέτη περίπτωσης της καπνοβιομηχανίας Καρέλια και την παρουσίαση ενός από τα προϊόντα της. Η εργασία αποτελείται από δύο μέρη. Στο πρώτο τμήμα περιλαμβάνει τα κεφάλαια: Κεφάλαιο I «Ανάλυση βασικών εννοιών», Κεφάλαιο 2 «Η εξέλιξη του κλάδου της καπνοβιομηχανίας - Η διεθνής και η Ελληνική εμπειρία», Κεφάλαιο 3 «Η ανάλυση του γενικευμένου μακρο-περιβάλλοντος του κλάδου της καπνοβιομηχανίας στην Ελλάδα». Στα 3 παραπάνω κεφάλαια γίνεται μία παρουσίαση της ελληνικής καπνοβιομηχανίας, αφού αναλύονται οι όροι της στρατηγικής διοίκησης (κεφάλαιο 1°) που χρησιμοποιούνται ευρέως στη συνέχεια. Συγκεκριμένα στο 2ο κεφάλαιο παρουσιάζεται ιστορική αναδρομή του τσιγάρου ως προϊόν, του εμπορίου του καπνού και του τσιγάρου αλλά και ανάλυση της Ελληνικής και Ευρωπαϊκής αγοράς τσιγάρου σήμερα. Η ανάλυση περιλαμβάνει και την παρουσίαση των ανταγωνιστών στον κλάδο συμπεριλαμβανομένων των εισαγωγικών και παραγωγικών βιομηχανιών τσιγάρου. Στο 3ο κεφάλαιο αναλύεται το μακρο-περιβάλλον του κλάδου των καπνοβιομηχανιών μέσω της μεθόδου "P.E.S.T.". που διακρίνει σε 4 τμήματα το περιβάλλον μέσα στο όποιο δραστηριοποιείται ένας κλάδος, το πολιτικό-νομικό. το οικονομικό, το κοινωνικό-πολιτιστικό και το τεχνολογικό. Στο 2ο μέρος της διπλωματικής εργασίας γίνεται η ανάλυση ανταγωνισμού του κλάδου τον ελληνικών καπνοβιομηχανιών. Στο 4ο κεφάλαιο μέσο της ανάλυσης με την μέθοδο του υποδείγματος Porter καταγράφεται το μικρο-περιβάλλον του κλάδου. Στην ανάλυση παρατίθεται το θεωρητικό υπόβαθρο για την κατανόηση του υποδείγματος του Porter και ακολουθεί η εφαρμογή του στον κλάδο της καπνοβιομηχανίας. Στο 5ο κεφάλαιο ακολουθεί η μελέτη της περίπτωσης της καπνοβιομηχανίας Καρέλια και η παρουσίαση του σήματος LEADER πως εισήλθε στην αγορά, ποια μερίδια κατέλαβε και πως με τον κρατικό παρεμβατισμό καταστρατηγήθηκε ο ανταγωνισμός που προκάλεσε το συγκεκριμένο προϊόν. Στο 6ο και τελευταίο κεφάλαιο παρατίθενται τα συμπεράσματα και οι προοπτικές του κλάδου ως προς τις στρατηγικές κατεύθυνσης που πρέπει να ακολουθήσει βάσει του θεωρητικού υπόβαθρου.