Η εφαρμογή LNG ως καυσίμου σε πλοία RO-PAX
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Πλοία -- Καύσιμα ; Υγροποιημένο φυσικό αέριο ; Ships -- Fuel ; Ships -- Fuel -- Environmental aspects ; Liquefied natural gas ; Ship propulsionΠερίληψη
Αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η εφαρμογή του υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) ως καυσίμου πρόωσης σε επιβατηγά - οχηματαγωγά (Ro-Pax) πλοία. Αρχικά, στην εν λόγω μελέτη, αναπτύσσεται η τρέχουσα και η αναδυόμενη διεθνής και ευρωπαϊκή νομοθεσία για τον έλεγχο της κλιματικής αλλαγής και τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης από τις εκπομπές των αερίων που παράγονται από τις μηχανές των πλοίων, ενώ στη συνέχεια αναλύεται η δυναμική του LNG ως εργαλείου για την επίτευξη των παραπάνω στόχων. Μετά την ανωτέρω ανάλυση, ακολουθεί η παρουσίαση των δυνατοτήτων χρήσης του LNG ως καυσίμου πρόωσης σε Ε/Γ-Ο/Γ (Ro-Pax) πλοία, ενώ στη συνέχεια αναλύεται η εφαρμογή και η σκοπιμότητα χρήσης αυτού στην ελληνική ακτοπλοΐα. Επιπροσθέτως, περιγράφονται οι αναγκαίες ρυθμίσεις που θα καταστήσουν το LNG διαθέσιμο προς εφοδιασμό στα πλοία, η λειτουργία εφοδιασμού από την προέλευση του προϊόντος μέχρι την τελική διάθεση του στα πλοία, οι δείκτες του κόστους καθώς και στο πώς η ανάπτυξη του LNG ως ναυτιλιακού καυσίμου πρόωσης εξαρτάται από συγκεκριμένες αποφάσεις και συνθήκες. Ακολούθως, αναλύονται τα κόστη μετατροπής ενός Ε/Γ-Ο/Γ (Ro-Pax) πλοίου από πετρελαιοκίνητο σε LNG καθώς και οι δυνατότητες ανεφοδιασμού των πλοίων με LNG από το λιμάνι του Πειραιά κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες και αποφάσεις, ιδιαίτερα όταν τα πλοία δραστηριοποιούνται σε τακτικές γραμμές.