Καινοτομία ελληνικών μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων, μια μελέτη περίπτωσης
Innovation of greek small medium enterprises, a case study
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Μικρομεσαίες επιχειρήσεις -- Διοίκηση και οργάνωση ; Small business -- Management ; Επιχειρηματικότητα ; Entrepreneurship ; Ανταγωνισμός επιχειρήσεων ; CompetitionΠερίληψη
Η σημερινή εποχή, παρουσιάζει ιδιαιτερότητες και χαρακτηρίζεται από τις έντονες μεταβολές σε τεχνολογικό, οικονομικό, πολιτικό και κοινωνικό επίπεδο. Οι συνεχείς αλλαγές, κυρίως στο οικονομικό επίπεδο, απαιτούν από τις επιχειρήσεις, άμεση προσαρμογή στις νέες συνθήκες και στα νέα δεδομένα. Η καινοτομία, στον σύγχρονο επιχειρηματικό κόσμο, διαδραματίζει σημαντικό ρόλο. Η επιρροή της οικονομικής κρίσης, οι τάσεις της παγκοσμιοποιημένης αγοράς και οι συνθήκες έντονου ανταγωνισμού που επικρατούν, οδηγούν ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις, στην ανάπτυξη καινοτόμου επιχειρηματικότητας. Η καινοτομία των «Ελληνικών Μικρών και Μεσαίων επιχειρήσεων» (ΜΜΕ), αποτελεί βασικό θέμα της παρούσας εργασίας. Αποτελεί έναν πολύτιμο σύμμαχο στο πλευρό των επιχειρήσεων, επιφέροντας αρκετά πλεονεκτήματα και πολλαπλασιαστικά οφέλη, τα οποία μεγιστοποιούνται όταν η καινοτομία αποτελεί κομμάτι της επιχειρησιακής στρατηγικής και διέπει όλες τις φάσεις της επιχειρηματικής δραστηριότητας της επιχείρησης. Μέσα από την μελέτη περίπτωσης καινοτόμων εταιριών, προκύπτουν πολύτιμα συμπεράσματα. Η οικονομική κρίση ανέδειξε την σημασία και τον ρόλο της καινοτομίας, ειδικά στις ΜΜΕ. Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε πως η ενίσχυση της καινοτομίας των ελληνικών ΜΜΕ μπορεί να επιφέρει θετικά αποτελέσματα και στην εθνική οικονομία της χώρας. Για όλους αυτούς του λόγους, είναι επιτακτική η ανάγκη της στροφής των ελληνικών ΜΜΕ προς την καινοτομία.