dc.contributor.advisor | Παπαδημητρίου, Ευστράτιος | |
dc.contributor.author | Αρσλανίδου, Αναστασία | |
dc.date.accessioned | 2015-06-25T06:40:42Z | |
dc.date.available | 2015-06-25T06:40:42Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/6685 | |
dc.description.abstract | Στην εργασία αυτή αρχικά θεωρήθηκε σκόπιμο να δοθεί μια εικόνα της ναυτιλιακής αγοράς, η οποία στη συνέχεια επικεντρώθηκε στην αγορά τακτικών γραμμών και κυρίως στη λειτουργία πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Χρησιμοποιώντας ως δεδομένο την κατάσταση της ναυτιλιακής αγοράς τα τελευταία δώδεκα χρόνια, μπορέσαμε να αποσαφηνίσουμε τα σημαντικά στοιχεία που τη διαμορφώνουν μέχρι σήμερα. Ορμώμενοι από την δυσχερή κατάσταση της ναυλαγοράς στις μέρες μας, χαρακτηριζόμενη κυρίως από τα χαμηλά επίπεδα ναύλων, το ενδιαφέρον επικεντρώθηκε στις διακυμάνσεις των τιμών πετρελαίου και συνεπώς την εφαρμογή της διαδικασίας μείωσης της υπηρεσιακής ταχύτητας πλεύσης των πλοίων (slow steaming). Με αυτό τον τρόπο διευκρινίστηκαν οι λόγοι εφαρμογής του slow steaming στην αγορά τακτικών γραμμών και η επίδραση που μπορεί να επιφέρει σε μορφή τόσο χρηματικών όσο και περιβαλλοντικών μεταβολών. Για τον υπολογισμό της επιρροής αυτής, αρχικά χρησιμοποιήθηκαν δύο διαφορετικές κατηγορίες μεγεθών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, 2500 TEU και 12000 TEU και στη συνέχεια η εύρεση των διαφόρων δαπανών που δημιουργούνται από το slow steaming. Με τον ίδιο τρόπο εργαστήκαμε και για την εύρεση των επιδράσεων που εμφανίζονται στο περιβαλλοντικό σκέλος. Τα συμπεράσματα που προέκυψαν από την ολοκλήρωση της μελέτης, έδειξαν την πιο ευνοϊκή ταχύτητα πλεύσης με την οποία θα μπορούσαν λειτουργήσουν οι δύο κατηγορίες μεγεθών πλοίων που επιλέχθηκαν, με βάση τα συγκεκριμένα δεδομένα και τις ιδιαίτερες συνθήκες που χρησιμοποιήθηκαν αρχικά για αυτά τα πλοία. | el |
dc.format.extent | 91 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Πλοία -- Ταχύτητα | el |
dc.subject | Steamships | el |
dc.subject | Πλοία -- Καύσιμα | el |
dc.subject | Ships -- Fuel | el |
dc.subject | Πλοία -- Περιβαλλοντικές απόψεις | el |
dc.subject | Ships -- Environmental aspects | el |
dc.title | Διερεύνηση των επιπτώσεων μείωσης υπηρεσιακής ταχύτητας πλεύσης στη ναυτιλία τακτικών γραμμών | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών | el |
dc.identifier.call | 387.2 ΑΡΣ | el |
dc.description.abstractEN | In the present thesis initially there was presented a view of shipping market, focusing on later stage in the liner shipping market and mainly the operation of containerships. Considering the condition of shipping market the last twelve years, we had the opportunity to clarify the main characteristics that shape her, nowadays. Having in mind the hard situation from which shipping market is suffering, with one of her main characteristics being the low freight rates, our main interest has been focused in the fluctuations of bunker prices and consequently the implementation of slow steaming. With the above aspects, we tried to illustrate the reasons for slow steaming implementation in the liner shipping market and the impact that can be induced both in monetary and environmental fields. For the actual calculation of this kind of impact, we used two different container vessels’ sizes, those of 2500 TEU and 12000 TEU and then we continued with the calculation of the various expenses that are created from slow steaming. In the same way we tried to analyze the influence occurred in the environment also. The conclusions that have been gathered following the completion of our study, depicted the most favorable speed in which subject vessels can operate, based on the particular data and the certain conditions that have been initially used. | el |
dc.contributor.master | Ναυτιλία | el |