Διερεύνηση των επιπτώσεων μείωσης υπηρεσιακής ταχύτητας πλεύσης στη ναυτιλία τακτικών γραμμών
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Πλοία -- Ταχύτητα ; Steamships ; Πλοία -- Καύσιμα ; Ships -- Fuel ; Πλοία -- Περιβαλλοντικές απόψεις ; Ships -- Environmental aspectsΠερίληψη
Στην εργασία αυτή αρχικά θεωρήθηκε σκόπιμο να δοθεί μια εικόνα της ναυτιλιακής αγοράς, η οποία στη συνέχεια επικεντρώθηκε στην αγορά τακτικών γραμμών και κυρίως στη λειτουργία πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Χρησιμοποιώντας ως δεδομένο την κατάσταση της ναυτιλιακής αγοράς τα τελευταία δώδεκα χρόνια, μπορέσαμε να αποσαφηνίσουμε τα σημαντικά στοιχεία που τη διαμορφώνουν μέχρι σήμερα. Ορμώμενοι από την δυσχερή κατάσταση της ναυλαγοράς στις μέρες μας, χαρακτηριζόμενη κυρίως από τα χαμηλά επίπεδα ναύλων, το ενδιαφέρον επικεντρώθηκε στις διακυμάνσεις των τιμών πετρελαίου και συνεπώς την εφαρμογή της διαδικασίας μείωσης της υπηρεσιακής ταχύτητας πλεύσης των πλοίων (slow steaming). Με αυτό τον τρόπο διευκρινίστηκαν οι λόγοι εφαρμογής του slow steaming στην αγορά τακτικών γραμμών και η επίδραση που μπορεί να επιφέρει σε μορφή τόσο χρηματικών όσο και περιβαλλοντικών μεταβολών. Για τον υπολογισμό της επιρροής αυτής, αρχικά χρησιμοποιήθηκαν δύο διαφορετικές κατηγορίες μεγεθών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, 2500 TEU και 12000 TEU και στη συνέχεια η εύρεση των διαφόρων δαπανών που δημιουργούνται από το slow steaming. Με τον ίδιο τρόπο εργαστήκαμε και για την εύρεση των επιδράσεων που εμφανίζονται στο περιβαλλοντικό σκέλος. Τα συμπεράσματα που προέκυψαν από την ολοκλήρωση της μελέτης, έδειξαν την πιο ευνοϊκή ταχύτητα πλεύσης με την οποία θα μπορούσαν λειτουργήσουν οι δύο κατηγορίες μεγεθών πλοίων που επιλέχθηκαν, με βάση τα συγκεκριμένα δεδομένα και τις ιδιαίτερες συνθήκες που χρησιμοποιήθηκαν αρχικά για αυτά τα πλοία.