Η επιχειρηματική ηθική ως στρατηγική των ελληνικών ναυτιλιακών επιχειρήσεων

Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Επιχειρησιακή ηθική ; Business ethics ; Ναυτιλιακές επιχειρήσεις ; Shipping companies ; Στρατηγικός σχεδιασμός ; Strategic planningΠερίληψη
Με την παρούσα διπλωματική εργασία, γίνεται μια προσπάθεια να διερευνηθεί κατά πόσο οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες υιοθετούν πρακτικές επιχειρηματικής ηθικής ως μέρος της ευρύτερης στρατηγικής τους. Επίσης, εξετάζονται τα οφέλη που προκύπτουν από την εφαρμογή αυτών των πρακτικών και αντίστοιχα διερευνώνται οι λόγοι της μη εφαρμογής τους. Η ανάλυση ξεκινάει με την παράθεση του τρόπου με τον οποίο οι επιχειρήσεις θέτουν τους στρατηγικούς τους στόχους ώστε να ευθυγραμμίζονται με το εσωτερικό και εξωτερικό τους περιβάλλον και να επιτυγχάνουν συγκεκριμένα αποτελέσματα. Παράλληλα, αναλύουμε τον τρόπο με τον οποίο οι επιχειρήσεις αντιλαμβάνονται την έννοια της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, καθώς και τα οφέλη που προκύπτουν από την εφαρμογή της στις διάφορες ομάδες ενδιαφέροντος. Προκειμένου να διερευνηθεί ο βασικός σκοπός της εργασίας, διεξήχθη λεπτομερής έρευνα με τη μορφή ερωτηματολογίου, λαμβάνοντας ως παραδείγματα έξι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες ώστε να διαπιστωθεί ο βαθμός ενσωμάτωσης πρακτικών Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης και μη υποχρεωτικών προτύπων.