Διερεύνηση διείσδυσης στην ελληνική αγορά συστήματος ηλεκτρονικής δημοπράτησης σχολάζοντος δυναμικού ξενοδοχειακών καταλυμάτων
Master Thesis
Συγγραφέας
Παπαδάτος, Διονύσιος Σ.
Ημερομηνία
2015-05-25Επιβλέπων
Κουρεμένος, ΑθανάσιοςΠροβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Ξενοδοχεία -- Ελλάδα -- Τεχνολογικές καινοτομίες ; Ηλεκτρονικό εμπόριο ; Internet auctions ; ΠλειστηριασμοίΠερίληψη
Στο ηλεκτρονικό εμπόριο περιλαμβάνονται όχι μόνο οι ηλεκτρονικές οικονομικές συναλλαγές μεταξύ οργανισμών και πελατών αλλά και όλες οι συναλλαγές μεταξύ μιας επιχείρησης και ενός τρίτου με τον οποίο αυτή συναλλάσσεται. Γενικότερα το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι η ανταλλαγή πληροφοριών μέσω ηλεκτρονικών δικτύων, είτε στο εσωτερικό μιας επιχείρησης, είτε μεταξύ επιχειρήσεων και ανεξάρτητα από την καταβολή ή μη πληρωμής. Καταλήγοντας, το ηλεκτρικό εμπόριο δεν περιορίζεται μόνο στην αγορά και πώληση προϊόντων. (Chaffey, 2008) Το ηλεκτρονικό εμπόριο περιλαμβάνει κυρίως συναλλαγές που διατρέχουν τα όρια μιας εταιρίας. Η ηλεκτρονική επιχείρηση περιλαμβάνει κατά κύριο λόγο την εφαρμογή ψηφιακών τεχνολογιών σε επιχειρηματικές διεργασίες μέσα στην εταιρία. Συμπεραίνεται ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο μπορεί να ερμηνευτεί ως υποσύνολο του ηλεκτρονικού επιχειρείν. Πολλές νέες ευκαιρίες εισήχθησαν από το ηλεκτρονικό εμπόριο για μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις στην παγκόσμια αγορά. Όπως αναφέρει ο Chaffey (2008), τρία είναι τα χαρακτηριστικά πληροφοριών τα οποία όταν συνδυαστούν με τις διαδικτυακές τεχνολογίες μπορούν να έχουν μεγάλο αντίκτυπο στην αγορά: η εμβέλεια, η αφθονία και οι δεσμοί. Η εμβέλεια δηλαδή ο πιθανός αριθμός πελατών με τους οποίους μια επιχείρηση μπορεί να έρθει σε επαφή επεκτείνετε σε εθνικό και παγκόσμιο επίπεδο και χωρίς υψηλό κόστος. Η αφθονία αναφέρεται στην λεπτομερή διάθεση των προϊόντων με παράλληλη ακρίβεια και αξιοπιστία. Τέλος οι δεσμοί είναι η δημιουργία επιχειρησιακών συνδέσμων με σκοπό την απόκτηση μεγαλύτερης εμβέλειας και επιρροής. Από την άλλη, λόγω της ραγδαίας ανάπτυξης και επίδρασης του διαδικτύου σε όλο και περισσότερες συναλλαγές είναι μεγάλη και η επικινδυνότητα που εμπεριέχεται λόγω της γενικότερης χρήσης του. Για παράδειγμα, ιστότοποι παύουν να λειτουργούν λόγω ραγδαίας αύξησης των επισκεπτών, χάκερ διεισδύουν στην ασφάλεια του συστήματος υποκλέπτοντας δεδομένα πιστωτικών καρτών, αιτήματα πελατών δεν φτάνουν στον τελικό παραλήπτη και πολλά άλλα. Εν κατακλείδι, το διαδίκτυο είναι ένα σύστημα ανοιχτών προτύπων και εφαρμογών που διατίθενται σε όλους ανεξαιρέτως, γεγονός που καθιστά εύκολη την είσοδο για νέους ανταγωνιστές στην αγορά. Το διαδίκτυο επιτείνει τον ανταγωνισμό επειδή οι πληροφορίες είναι διαθέσιμες στον καθένα και παράλληλα προσδίδει όλο και αυξανόμενες δυνατότητες στους αγοραστές καθώς μπορούν να επιλέξουν την καλύτερη δυνατή τιμή και προσφορά. (Kennth and Travel, 2011)