Διαχείριση επικινδυνότητας σε έργα ολοκλήρωσης πληροφοριακών συστημάτων
View/ Open
Subject
Διαχείριση έργου ; Διαχείριση κινδύνου -- Πληροφοριακά συστήματα ; Customer relations -- Data processing ; Management information systemsAbstract
Η διαχείριση έργων αποτελεί ένα ξεχωριστό γνωστικό πεδίο από την εφαρμογή των αρχών της διοίκησης αλλά και της επιχειρησιακής έρευνας σε διάφορους τομείς εφαρμογής όπως είναι αυτός των πληροφοριακών συστημάτων. Σημαντικό μέρος μέσα στην διαχείριση έργου αποτελεί η διαχείριση κινδύνων. Συμφώνα με τη συνεχή αύξηση για εκτέλεση έργων παρατηρείται το φαινόμενο ότι τα περισσότερα έργα αποτυγχάνουν. Προκειμένου να αποφευχθεί η αποτυχία και να υπάρξουν περισσότερες πιθανότητες να επιτύχει σε κάποιο βαθμό το έργο, θα πρέπει να γίνει σωστή διαχείριση των πιθανών κινδύνων που ενδέχεται να παρουσιαστούν κατά το κύκλο ζωής του έργου. Πλέον, στα σύγχρονα και μεγάλα έργα και κυρίως σε εκείνα που σχετίζονται με πληροφοριακά συστήματα, θεωρείται απαραίτητη αυτή η διαδικασία προκειμένου, να μειωθεί η επικινδυνότητα και να αντιμετωπισθούν οι απειλές που σίγουρα θα παρουσιαστούν. Η διαδικασία της διαχείρισης κινδύνων σε ένα έργο πρέπει να γίνει μεθοδικά και αναλυτικά και με τέτοιο τρόπο ώστε οι περισσότεροι κίνδυνοι να μπορέσουν να αναγνωριστούν και να προσδιορισθούν, να αναλυθούν εκτενώς είτε ποιοτικά είτε ποσοτικά, να αξιολογηθούν, να αντιμετωπιστούν και τέλος να υπάρξει μια συνεχής παρακολούθηση και έλεγχος των κινδύνων. Στη σύγχρονη βιβλιογραφία συναντάμε αρκετές μεθοδολογίες και εργαλεία που είναι επιφορτισμένα με την ικανότητα να μπορέσουν να διαχειριστούν κινδύνους σε περιβάλλοντα με πληροφοριακά συστήματα. Ένα τέτοιο περιβάλλον θα εξεταστεί στη παρούσα έρευνα, το οποίο σχετίζεται με την ενοποίηση δύο συστημάτων λογισμικού πελατειακών σχέσεων, τα επονομαζόμενα CRM, σε ένα ολοκληρωμένο λογισμικό CRM. Στο συγκεκριμένο έργο θα γίνει εφαρμογή της διαχείρισης των πιθανών κινδύνων που ενδέχεται να παρουσιαστούν κατά την διάρκεια ζωής του. To εν λόγω έργο και κατ’ επέκταση το πληροφοριακό σύστημα ερευνάται στα πλαίσια της ανάπτυξης των πληροφοριακών συστημάτων ενός μεγάλου τηλεπικοινωνιακού παρόχου.