Η διδασκαλία της στατιστικής με κατευθυνόμενες εργασίες
Doctoral Thesis
Συγγραφέας
Γκίνης, Δημήτριος
Ημερομηνία
2003-12-01Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Πρωτοβάθμια εκπαίδευση ; Στατιστική ; Μαθηματική στατιστική ; Σπουδή και διδασκαλία (Μέση)Περίληψη
Η παρούσα διατριβή αποσκοπεί στο να αναδείξει τα προβλήµατα στη διδασκαλία της Στατιστικής στην πρωτοβάθµια και δευτεροβάθµια εκπαίδευση και να συµβάλλει ουσιαστικά µε τη διδακτική της πρόταση στην όσο το δυνατόν καλύτερη προσέγγιση στη διδασκαλίας της, στην πρωτοβάθµια εκπαίδευση, καλύπτοντας το κενό από την απουσία αντίστοιχων ερευνών στο συγκεκριµένο πεδίο. Λαµβάνοντας υπόψη τις σύγχρονες θεωρίες της µάθησης και τα πρόσφατα συµπεράσµατα των ερευνών στο τοµέα της ∆ιδακτικής των Μαθηµατικών και ειδικότερα της Στατιστικής, επιχειρεί να συνδράµει σε µια ουσιαστικότερη Στατιστική εκπαίδευση των µαθητών της Πρωτοβάθµιας εκπαίδευσης της χώρας. Αυτή η νέα προσέγγιση ασχολείται µε την προώθηση µιας αλλαγής στη φιλοσοφία της διδασκαλίας της Στατιστικής στην εκπαίδευση. Με τη µέθοδο αυτή µειώνεται η έµφαση στη παραδοσιακή προσέγγιση, η οποία εστιάζεται σε φόρµουλες, διαδικασίες σε βήµατα και σε υπολογισµούς, για να µετατοπίσουµε τη προσοχή µας σε βασικές στατιστικές ιδέες που είναι παρούσες στη καθηµερινή ζωή και στην πρακτική. Η συγκεκριµένη έρευνα αποτελεί µια προσπάθεια ενσωµάτωσης στα αναλυτικά προγράµµατα της πρωτοβάθµιας και δευτεροβάθµιας εκπαίδευσης των κατευθυνόµενων εργασιών για τη διδασκαλία της στατιστικής που, όπως αποδεικνύει, είναι καθοριστικές για τη κατανόηση και εµπέδωση των εννοιών της.