Η ποιότητα υπηρεσιών υγείας στα εξωτερικά ιατρεία του Γενικού Νοσοκομείου Αθηνών “Γ. Γεννηματάς”: διεύρενση ικανοποίησης ασθενών.
The quality of health care services in the outpatient clinics of General Hospital “G. Gennimatas” of Athens patient satisfaction research.
Master Thesis
Συγγραφέας
Φωτεινογιαννοπούλου, Σοφία
Ημερομηνία
2015-05-26Επιβλέπων
Παντελίδης, ΠαντελήςΠροβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Ικανοποίηση ασθενών ; Δημόσια υγεία ; Αξιολόγηση ; Ιατρική περίθαλψη ; Ποιοτικός έλεγχοςΠερίληψη
ΣΚΟΠΟΣ: Η μέτρηση της ικανοποίησης των ασθενών από τις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας του Γενικού Νοσοκομείου Αθηνών Γ. Γεννηματάς και η εκτίμηση του χάσματος μεταξύ των διαφορετικών δημογραφικών ομάδων, για την αποδοτικότητα των νοσοκομείων. ΥΛΙΚΟ-ΜΕΘΟΔΟΣ: Για τη μέτρηση της ικανοποίησης των χρηστών επιλέχθηκε δείγμα 415 ατόμων, με τη μέθοδο της τυχαίας δειγματοληψίας. Η ικανοποίηση μετρήθηκε με τη χρήση της τεταρτοβάθμιας κλίμακας, όπου το 0 αντιπροσώπευε το «καθόλου ικανοποιημένος» και το 3 το «απόλυτα ικανοποιημένος». Τα ερωτηματολόγια συμπληρώθηκαν, με τη μέθοδο της προσωπικής συνέντευξης, κατά την περίοδο του Φεβρουαρίου- Μαρτίου 2013. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Συνολικά, το 78,5% των ασθενών έμεινε πολύ ικανοποιημένο από την εμπειρία που τους παρείχε το νοσοκομείο σχετικά με το πρόβλημα υγείας, τη διάγνωση, τη θεραπεία και τις πιθανές δυνατότητες αντιμετώπισής του. Το 75,3% των ασθενών εμφανίστηκε απόλυτα ικανοποιημένο από το περιβάλλον του νοσοκομείου, το 91,8% από την φροντίδα των γιατρών, ενώ το 91,6% από τη φροντίδα των νοσηλευτών. Δεν υπήρξαν στατιστικά σημαντικές διαφορές μεταξύ γυναικών και ανδρών ως προς την ικανοποίησή τους, αλλά οι νεότεροι ασθενείς και τα άτομα με υψηλότερο επίπεδο εκπαίδευσης έμειναν λιγότερο ικανοποιημένοι. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ: Η εκτίμηση της ικανοποίησης των ασθενών έδειξε ότι οι κυριότεροι παράγοντες που επηρεάζουν τη συνολική εικόνα του νοσοκομείου είναι η αξιολόγηση των ιατρών, των νοσηλευτών και του περιβάλλοντος του νοσοκομείου. Οι χρήστες υπηρεσιών υγείας έχουν την ανάγκη παροχής εξειδικευμένης και ανθρωποκεντρικής φροντίδας και απαιτούν την ικανοποίηση βασικών δικαιωμάτων, όπως ενημέρωση, καθώς και σεβασμό της προσωπικότητάς τους, ενώ αξιολογούν με ιδιαίτερη βαρύτητα την κατανόηση, την ευγένεια και την εξειδικευμένη γνώση των επαγγελματιών υγείας.