Ο ρόλος του μάρκετινγκ στον ιατρικό τουρισμό.
The role of marketing in medical tourism
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Medical tourism ; MarketingΠερίληψη
Λένε ορισμένοι, παροτρύνοντας τους έχοντες την ευθύνη της διακυβέρνησης της χώρας, να μην αφήσει η Ελλάδα μία καλή κρίση να πάει χαμένη. Αυτό ισχύει και για την ευκαιρία που ορθώνεται μέσω του ιατρικού τουρισμού. Η χώρα ψάχνει το δρόμο της διεξόδου μέσα από αυτό το λαβυρινθώδες τοπίο της γενικευμένης και πολυδιάστατης κρίσης. Στην διάρκεια αυτής της προσπάθειας, πέρα από τις προφανείς λύσεις που σχετίζονται με την τήρηση κανόνων δημοσιονομικής περιστολής και την υιοθέτηση πολιτικών περιορισμού των δαπανών, η χώρα καλείται να διαμορφώσει τις συνθήκες και τις αναγκαίες προϋποθέσεις για την δημιουργία ενός αναπτυξιακού και βιώσιμου εθνικού μοντέλου παραγωγής. Δηλαδή να ανακαλύψει τις εξόδους διαφυγής μέσα από ένα ζοφερό τοπίο, οι οποίες και θα δείξουν τον δρόμο της ανασυγκρότησης και της ανάκαμψης.
Ο ιατρικός τουρισμός, σύμφωνα με τον οποίο οι ασθενείς ταξιδεύουν στο εξωτερικό για επεμβάσεις, έχει αναπτυχθεί ραγδαία τις τελευταίες δεκαετίες. Τα υψηλά κόστη και οι μεγάλες λίστες αναμονής στις πατρίδες τους, η ανάπτυξη των νέων τεχνολογιών στις μακρινές χώρες προορισμού, παράλληλα με τη μείωση του κόστους μεταφοράς και του μάρκετινγκ στο διαδίκτυο έχουν παίξει σημαντικό ρόλο και καταδεικνύουν του λόγου το αληθές. Άξιο αναφοράς είναι το φαινόμενο των πολλών ασιατικών χωρών ή εκείνων της δυτικής όχθης του Ατλαντικού που κυριαρχούν στο χώρο. Σήμερα, ωστόσο πολλές είναι και εκείνες οι περιοχές της Ευρώπης που με αξιώσεις προσπαθούν να εισέλθουν στην αγορά.
Η ανάπτυξη του ιατρικού τουρισμού έχει ως σκοπό να προτάξει την υγιή ιδιωτική επενδυτική πρωτοβουλία στον τομέα της υγειονομικής περίθαλψης, πράγμα που θα βάλει ένα φρένο στην αύξηση των δεικτών της ανεργίας. Δευτερευόντως θα αποτελέσει πεδίον δόξης λαμπρό στην καινοτομία των τεχνολογικών επιτευγμάτων και θα ευνοήσει την πρόσβαση σε υψηλής ποιότητας υγειονομικές υποδομές σε ένα παγκοσμιοποιημένο τοπίο υγειονομικής περίθαλψης και τουρισμού.
Η τάση του καταναλωτή να επιδοθεί στον ιατρικό τουρισμό προκύπτει από την ανάγκη που έχει ο ίδιος να συνδυάσει κατά την διάρκεια της περιόδου των διακοπών του, την διασκέδαση και την ξεκούραση με την πρόσληψη εξειδικευμένων και σύγχρονων υπηρεσιών υγείας. Πράγμα που πολλές φορές δεν καθίσταται εφικτό να βρει στον τόπο διαμονής. Παράλληλα, εντάσσεται σε ένα περιβάλλον, στο οποίο οι κανόνες της σύγχρονης αγοράς και της ολοένα και εξελισσόμενης ιδιωτικής πρωτοβουλίας δεν ευνοούν την στασιμότητα και την αδράνεια. Αυτό το ανταγωνιστικό κλίμα δρα προς όφελος του καταναλωτικού κοινού με ταυτόχρονο δημοσιονομικό και κοινωνικό αντίκτυπο.
Ο στόχος της παρούσας μελέτης είναι να προσδιορίσει, να αξιολογήσει και να καταστήσει πιο εύληπτη την επίδραση του σωστού marketing στον τομέα του ιατρικού τουρισμού. Πιο συγκεκριμένα, να σκιαγραφήσει και να αποτυπώσει ξεκάθαρα την σημασία του ρόλου μίας σωστής πολιτικής marketing, που θα αξιοποιεί τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της χώρας και που θα κάνει το εθνικό brandname συνώνυμο της βέλτιστης αναλογίας κόστους - ποιότητας στις παροχές υπηρεσιών ιατρικού τουρισμού.