Η καλλιέργεια της ευρωπαϊκής ταυτότητας στην ευρωπαϊκή εκπαίδευση: το παράδειγμα της Γαλλίας

View/ Open
Subject
Εκπαιδευτική πολιτική ; Εθνικισμός ; Εκπαίδευση και κράτος ; Εκπαίδευση -- Ιστορία ; Εκπαίδευση και κοινωνία -- Ευρωπαϊκή Ένωση, Χώρες της ; Εκπαίδευση -- ΓαλλίαAbstract
Σκοπός της συγκεκριμένης μελέτης είναι αφενός, να εκτιμηθεί η σχέση που υφίσταται ανάμεσα στην ευρωπαϊκή ταυτότητα και την ευρωπαϊκή εκπαίδευση και ειδικότερα η συμβολή της ευρωπαϊκής εκπαιδευτικής πολιτικής στην καλλιέργεια της Ευρωπαϊκής ταυτότητας, και αφετέρου η καλλιέργεια της ευρωπαϊκής ταυτότητας στο πλαίσιο του γαλλικού εκπαιδευτικού συστήματος και της γαλλικής εκπαιδευτικής πολιτικής. Για την καλύτερη προσέγγιση του θέματος, η συγκεκριμένη μελέτη διαρθρώνεται με την ακόλουθη δομή. Στο πρώτο κεφάλαιο, γίνεται μία εκτενής αναφορά στην ευρωπαϊκή εκπαίδευση και την εξέλιξη της μέσα στο χρόνο από τον 19ο αιώνα μέχρι σήμερα και τις αλλαγές που έχουν επέλθει σε αυτή μέσα από τις διαδικασίες της ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης. Στο δεύτερο κεφάλαιο, αναλύονται διεξοδικά τα ευρωπαϊκά προγράμματα εκπαίδευσης και κατάρτισης ως φορείς που ενθαρρύνουν τη συμφιλίωση, προωθούν την κατάρριψη των ιστορικών προκαταλήψεων, προάγουν την διαπολιτισμικότητα, την εκμάθηση ξένων γλωσσών και την ανεκτικότητα απέναντι σε διαφορετικούς πολιτισμούς και κουλτούρες. Στο τρίτο κεφάλαιο, προσδιορίζεται η έννοια της ταυτότητας, τα βασικά χαρακτηριστικά της και τα προβλήματα που την περιβάλλουν, η εθνική ταυτότητα, η οποία οικοδομείται σε δύο άξονες, τη γλώσσα και το έθνος, καθώς και ο ισχνός χαρακτήρας της ευρωπαϊκής ταυτότητας και τα προβλήματα νομιμοποίησης για την Ε.Ε. που προκύπτουν από αυτήν. Τέλος, στο τέταρτο κεφάλαιο, παρουσιάζεται μια αναλυτική παρουσίαση της εκπαιδευτικής πολιτικής της Γαλλίας από τον 19ο αιώνα μέχρι τον 20ο αιώνα, οι βασικοί παράγοντες που επηρέασαν τη διαμόρφωσή της, το εκπαιδευτικό σύστημα της Γαλλίας στην παρούσα φάση και η καλλιέργεια της ευρωπαϊκής ταυτότητας στο πλαίσιο αυτού.
Language
GreekCollections
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Αξιολόγηση ευχρηστίας του συστήματος ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ μέσα σε αυθεντικό περιβάλλον ηλεκτρονικής μάθησης ΑΜΕΑ
Ζήβελδης, Απόστολος (2011-06-30)Στόχος της συγκεκριμένης εργασίας είναι η παρουσίαση της διαδικασίας αξιολόγησης της αποτελεσματικότητας του συστήματος ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ και του Εικονικού Περιβάλλοντος Μάθησης στην κάλυψη των αναγκών του εκπαιδευομένου (ΑΜΕΑ). ... -
Ανάπτυξη μεθοδολογίας STEM για την εκπαίδευση εκπαιδευτικών: προσχολική εκπαίδευση
Ακριτίδου, Αικατερίνη Ι. (2014-11-28)Στην παρούσα διπλωματική εργασία το μοντέλο της Γνωστικής Μαθητείας (Cognitive Apprenticeship) ορίζεται ως μοντέλο εκπαίδευσης σε εκπαιδευτικούς προσχολικής ηλικίας για μια αποτελεσματική διαδικασία μάθησης της μεθοδολογίας ... -
Εκπαίδευση στις επιχειρήσεις
Κυραγιάννη, Παναγιώτα (2011-07-05)Τα προγράμματα επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης με τη χρήση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας - ΤΠΕ (Information and Communication Technologies - ICTs) και του Διαδικτύου αποτελούν έναν χώρο ...