Μεθοδολογίες συμβάσεων επιπέδου υπηρεσιών (service-level agreements - SLAs) έργων ανάπτυξης πληροφοριακών συστημάτων. Θεωρία και μελέτη περίπτωσης
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Service-level agreements ; Πληροφοριακά συστήματα -- Διοίκηση και οργάνωση ; Information technology -- Management ; Cloud computingΠερίληψη
Το cloud computing παρέχει φθηνή και pay-as-you-go πόρους σε επίπεδο hardware και software και γρήγορα κερδίζει έδαφος ως μία εναλλακτική λύση στην παραδοσιακή λύση με χρήση υποδομών εντός του οργανισμού. Καθώς όλο και περισσότεροι πελάτες αναθέτουν τις λειτουργίες τους σε παρόχους υπηρεσιών Cloud, οι Συμβάσεις Επιπέδου Υπηρεσιών (Σ.Ε.Υ.) μεταξύ των καταναλωτών και των παρόχων, έχει αναδυθεί ως μια πολύ σημαντική πτυχή. Λόγω της δυναμικής φύσης του cloud, η συνεχής παρακολούθηση για ποιοτική υπηρεσία (QoS) είναι απαραίτητη η δημιουργία λεπτομερών ΣΕΥ. Επίσης πολλοί άλλοι παράγοντες, όπως η εμπιστοσύνη (προς τον πάροχο cloud) μπορούν να ληφθούν υπόψη, ιδίως για τις επιχειρήσεις που δύναται να αναθέσουν σε αυτούς τα κρίσιμα δεδομένα τους. Αυτή η πολύπλοκη φύση του Cloud δικαιολογεί ένα πιο εξελιγμένο μέσο για τη διαχείριση των Σ.Ε.Υ. Στην παρούσα διπλωματική περιγράφονται ποιοι ήταν οι τρόποι υλοποίησης ενός πληροφοριακού Συστήματος πριν και μετά την ανακάλυψη των Cloud υπηρεσιών. Γίνεται εκτενής αναφορά για την ανάγκη των Σ.Ε.Υ καθώς και για το τι είναι Σ.Ε.Υ. και τι όχι. Τέλος, γίνεται αναφορά σε μια μελέτη περίπτωσης όπου ένας Τηλεπικοινωνιακός Πάροχος αποφάσισε να διαθέσει στους πελάτες του υπηρεσίες Cloud, τις οποίες δεν τις έχει αναπτύξει, αλλά τις έχει αγοράσει από Προμηθεύτρια Εταιρία. Αναλύεται η Σ.Ε.Υ. που έχει υπογραφεί μεταξύ των δύο Εταιριών και αναφέρονται οι δείκτες που παρακολουθούνται και η ποινή που υπάρχει σε περίπτωση παραβίασης.