Η ποιότητα των υπηρεσιών υγείας.
Quality of health services.
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Medical care -- Quality control ; Υγεία -- Διοίκησης ολικής ποιότητας ; Ποιότητα, Βελτιωσή της ; Ευρωπαϊκή Ένωση, Χώρες τηςΠερίληψη
Η έννοια της ποιότητας στις υπηρεσίες υγείας είναι επιτακτική σήμερα, καθώς οι απαιτήσεις από την πλευρά των ασθενών, αλλά και των εργαζομένων, είναι συνεχώς αυξανόμενες και η πληθώρα των προσφερόμενων υπηρεσιών, που η ποικιλία τους είναι τεράστια, απαιτεί σωστή οργάνωση. Η βελτίωση της ποιότητας στο χώρο της υγείας επικεντρώνει το ενδιαφέρον όλων των εμπλεκομένων με σκοπό την ικανοποίηση των αναγκών του ασθενούς. Η βελτίωση αυτή επιτυγχάνεται μέσω της εφαρμογής μετρήσεων της ποιότητας, που θα διευκολύνουν τις αποφάσεις μέσα στα συστήματα υγείας. Ένας ερευνητής απαντώντας στις ερωτήσεις των εμπλεκομένων εφαρμόζει τις υπάρχουσες καθιερωμένες από την οικονομική επιστήμη μεθόδους και αξιολογεί για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα και για ορισμένη ποσότητα τις προσφερόμενες υπηρεσίες υγείας. Σκοπός της εργασίας αυτής είναι η ανάλυση των διαφορών στην προσφερόμενη ποιότητα στη φροντίδα υγείας μεταξύ των συστημάτων υγείας τεσσάρων ευρωπαϊκών χωρών ( Ελλάδας, Ιταλίας, Ισπανίας, Γερμανίας). Βάση της ανάλυσης είναι κάποιοι στατιστικοί δείκτες και προοπτική της να συμβάλλει στο σχεδιασμό των στρατηγικών για την ευρωπαϊκή υγεία.