Διοίκηση και ενδυνάμωση του ανθρώπινου δυναμικού: εφαρμογή στον τραπεζικό κλάδο
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Διοίκηση και οργάνωση προσωπικού ; Ανθρώπινο δυναμικό ; Τράπεζες και τραπεζικές εργασίες ; Τράπεζες και τραπεζικές εργασίες -- Διοίκηση και οργάνωσηΠερίληψη
Οι σύγχρονες επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν μια πλειάδα σύνθετων ζητημάτων, δεδομένου ότι η παγκοσμιοποίηση, οι δημογραφικές μετατοπίσεις, η οικονομική αστάθεια και οι τρέχουσες ανταγωνιστικές πιέσουν δημιουργούν ένα σύνολο αλλαγών, προκλήσεων και ευκαιριών. Η Διοίκηση του Ανθρώπινου Δυναμικού αποτελεί μια λειτουργία που έρχεται αντιμέτωπη με πολλές από αυτές τις προκλήσεις, έχοντας ως στόχο την αποτελεσματικότερη προσαρμογή στις αλλαγές αλλά και τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας και της οργανωτικής απόδοσης. Οι στόχοι αυτοί μπορούν να προσδώσουν στον εκάστοτε οργανισμό το συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι των υπόλοιπων ανταγωνιστών.
Στην παρούσα μελέτη επιχειρείται μια προσέγγιση στο σύγχρονο ρόλο της Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού και την ενδυνάμωση αυτού στη λειτουργία του Τραπεζικού Κλάδου στη χώρα μας. Για τον κλάδο αυτό που παρέχει κυρίως υπηρεσίες είναι πάρα πολύ σημαντικό να έχει το κατάλληλο προσωπικό με την κατάλληλη κατάρτιση στην κατάλληλη θέση. Κύριο γνώρισμα του κλάδου είναι ότι το Ανθρώπινο Δυναμικό μετατρέπεται σε στρατηγικό και συγκριτικό πλεονέκτημα για τον κάθε οργανισμό και γι’ αυτό το λόγο πρέπει να ενδυναμώνεται κατά το μέγιστο δυνατό και να εξελίσσεται.
Είναι γνωστό ότι οι ελληνικές τράπεζες παίζουν μεγάλο ρόλο στο σύνολο της ελληνικής Οικονομίας και έχουν να επιδείξουν συνεχή και αυξανόμενη δραστηριότητα στον τομέα της επαγγελματικής εκπαίδευσης. Οι τράπεζες πρέπει συνεχώς να ανανεώνουν τα προϊόντα τους ώστε να συμβαδίζουν με το πνεύμα των εποχών αλλά και να προσαρμόζονται στις μεταβολές του θεσμικού πλαισίου εντός του οποίου καλούνται να δραστηριοποιηθούν.
Στην παρούσα μελέτη γίνεται αναφορά στη Διοίκηση και Ενδυνάμωση του ανθρώπινου δυναμικού στο επιχειρηματικό περιβάλλον, στο ελληνικό τραπεζικό σύστημα, στην αξιολόγηση του προσωπικού και στις αμοιβές και παροχές των εργαζομένων.
Τέλος, στο εμπειρικό μέρος παραθέτουμε τα αποτελέσματα της έρευνας που έγινε με τη χρήση ερωτηματολογίου και αφορά στη διοίκηση του ανθρώπινου δυναμικού των τραπεζών. Η έρευνα έλαβε χώρα σε καταστήματα και κεντρικές υπηρεσίες τραπεζών στην Αττική.