Σχεδιασμός εκπαιδευτικού παιχνιδιού μέσω της κάμερας Kinect για παιδιά με ειδικές ανάγκες
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Παιδιά με ειδικές ανάγκες -- Εκπαίδευση ; Άτομα με ειδικές ικανότητες ; Τεχνολογία ; Κινητικά προβλήματα σε παιδιά -- Αποκατάσταση ; Moving disorders in children -- Patients -- Education ; Κινητικές διαταραχές στα παιδιά ; Κινητικές διαταραχές ; Κινητική ικανότητα παιδιώνΠερίληψη
Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται την αξιοποίηση της τεχνολογίας φυσικής αλληλεπίδρασης και ανίχνευσης κίνησης Kinect στην θεραπευτική αποκατάσταση των ατόμων με κινητικά προβλήματα. Προσπαθεί να αξιολογήσει και να αναδείξει τον βαθμό βοήθειας που μπορεί να προσφέρει η κάμερα Kinect τόσο στα ίδια τα άτομα με κινητικές δυσκολίες, όσο και στους ειδικούς θεραπευτές κατά την διάρκεια της θεραπευτικής διαδικασίας, μέσω ενός εκπαιδευτικού παιχνιδιού που σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε με την τεχνολογία Kinect για αυτόν ακριβώς τον λόγο. Το συγκεκριμένο παιχνίδι βασίστηκε στην φιλοσοφία του γνωστού παιχνιδιού Pacman, με τον σχεδιασμό διάφορων διαδρομών, οι οποίες αντιστοιχούν σε βασικές κινήσεις που χρησιμοποιούν κατά κόρον οι ειδικοί θεραπευτές στις θεραπευτικές συνεδρίες. Έτσι, οι μαθητές που συμμετείχαν στην παρέμβαση και αλληλεπίδρασαν με το παιχνίδι, πραγματοποίησαν μέσω του παιχνιδιού τις θεραπευτικές κινήσεις που πραγματοποιούν συνήθως με φυσικό τρόπο στις θεραπευτικές συνεδρίες και έγινε η καταγραφή των επιδόσεών τους. Στην συνέχεια, μελετήθηκαν αυτές οι επιδόσεις και συγκρίθηκαν με τις αντίστοιχες που είχαν οι μαθητές με φυσικό τρόπο, εξάγοντας τα αποτελέσματα και τα αντίστοιχα συμπεράσματα, αναδεικνύοντας τις θετικές επιπτώσεις που είχε το εκπαιδευτικό παιχνίδι και η κάμερα Kinect. Τέλος, προτείνονται κάποιες βελτιώσεις του παιχνιδιού, ως μελλοντικές επεκτάσεις, οι οποίες μπορούν να αναβαθμίσουν ακόμα περισσότερο την θεραπευτική αποκατάσταση των ατόμων με κινητική αναπηρία και να βοηθήσουν σημαντικά και ουσιαστικά τους ειδικούς θεραπευτές στο δύσκολο έργο τους.