Στρατηγική διεθνοποίησης επιχειρήσεων μέσω συγχωνεύσεων και εξαγορών
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Τράπεζες και τραπεζικές εργασίες -- Ελλάδα ; Συγχώνευση τραπεζών ; Εταιρείες -- Ενοποίηση και συγχώνευση ; Διεθνής αγοράΠερίληψη
Στο σύγχρονο παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον, η κάθε επιχείρηση έχει πλέον ένα μεγαλύτερο σύνολο επιχειρήσεων να ανταγωνιστεί από αυτές μόνο που βρίσκονται εντός των εθνικών συνόρων. Ακολουθώντας τις διακρατικές οικονομικές ενώσεις, οι επιχειρηματικές οικονομικές ενώσεις μετρούν πάνω από έναν αιώνα δραστηριότητας, ακολουθώντας κάθε φορά το όραμα και την καταλληλότερη στρατηγική για τους σκοπούς των μελών της εκάστοτε ένωσης. Η παρούσα μελέτη αναλύει όλα τα είδη διαθέσιμων στρατηγικών, εξηγεί ποια είναι τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσει μια επιχείρηση προκειμένου να προβεί σε μια επιχειρηματική μετατροπή, και εν κατακλείδι επικεντρώνεται στις εξαγορές και τις συγχωνεύσεις ως βασικές μεθόδους μετατροπής της επιχειρηματικής δραστηριότητας των επιχειρήσεων, σύμφωνα πάντα με τους ευρωπαϊκούς κανόνες περί ανταγωνισμού. Προκειμένου η στρατηγική μιας επιχείρησης να εφαρμοστεί με επιτυχία στο συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον, είναι απολύτως απαραίτητο να διαγνωσθούν ορισμένοι παράγοντες του περιβάλλοντος, με τους οποίους αλληλεπιδρά η επιχείρηση, και είναι πολύ σημαντικοί για τη μετέπειτα πορεία της. Το περιβάλλον της επιχείρησης χωρίζεται σε εξωτερικό και εσωτερικό, ενώ οι παράγοντες που περιλαμβάνουν, κατά βάση αποτελούν το μακροοικονομικό και μικροοικονομικό της περιβάλλον δραστηριοποίησης. Έπειτα, η επιχείρηση πρέπει να επικεντρωθεί στην ανάλυση των καταναλωτών, του ανταγωνισμού (στην αγορά και στον κλάδο), και της αγοράς, προκειμένου να διαπιστωθούν οι συγκεκριμένες ανάγκες που υπάρχουν, και την εκμετάλλευσή τους για την κάλυψη των κενών από την επίδοξη επιχείρηση. Το επόμενο βήμα είναι η επιλογή της κατάλληλης στρατηγικής, η οποία μπορεί να είναι στρατηγική χαμηλού κόστους, διαφοροποίησης, ή εστίασης, καθώς και σταθερότητας, ανάπτυξης, και διεθνοποίησης. Στη στρατηγική διεθνοποίησης είναι που εντάσσονται οι μέθοδοι της εξαγοράς και της συγχώνευσης, οι οποίες χρησιμοποιήθηκαν τα τελευταία 20 χρόνια από τα ελληνικά πιστωτικά ιδρύματα. Μπορεί η ανάγκη για διεθνοποίηση να κατέστη επιτακτική για ορισμένες από τις ελληνικές τράπεζες, πάντως σε κάθε περίπτωση, το φαινόμενο αυτό δεν πρόκειται να αφήσει ανέπαφο κανένα κλάδο οικονομικής δραστηριότητας, αλλά τελικά, κάνοντας μια ανάλυση Κόστους - Οφέλους, παρατηρούμε ότι τα αποτελέσματα είναι θετικά για τους μετέχοντες αυτού του τύπου επιχειρηματικών μετατροπών, καθώς και για το περιβάλλον δραστηριοποίησης.