Αξιοποίηση της διαδικασίας σχεδιασμού επιτραπέζιων παιχνιδιών στη μαθησιακή διαδικασία προσχολικής αγωγής: ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού διαδικτυακού οδηγού
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Εκπαίδευση -- Πληροφορική ; Διαδίκτυο (Internet) στην εκπαίδευση ; Παιχνίδια, Εκπαιδευτικά ; Μάθηση ; Εκπαίδευση, ΠροσχολικήΠερίληψη
Τα παιχνίδια αποτελούν ένα αναπόσπαστο μέρος της ζωής των ανθρώπων και του πολιτισμού μας. Η παιδαγωγική αξία της παιγνιώδους προσέγγισης και των επιτραπέζιων παιχνιδιών έχει αναγνωριστεί μέσω ερευνών μερικών δεκαετιών εξαιτίας του γεγονότος ότι αποτελούν το καταλληλότερο πεδίο, προκειμένου οι εκπαιδευόμενοι να συνδυάζουν πληροφορίες από διαφορετικές γνωστικές περιοχές και να προσεγγίζουν έννοιες και αντικείμενα υψηλού βαθμού δυσκολίας μέσω της εμπειρικής μάθησης και της ενεργούς συμμετοχής. Παράλληλα, η διαδικασία της σχεδίασής τους από τους εκπαιδευόμενους προσχολικής ηλικίας αποτελεί μια δυναμική και εναλλακτική μέθοδο εκπαίδευσης, η οποία βοηθά τους εκπαιδευτικούς, που αναζητούν αποτελεσματικούς και καινοτόμους τρόπους μάθησης, να επιτύχουν τους προσδοκώμενους στόχους, χωρίς, όμως, να γνωρίζουν τον τρόπο ενσωμάτωσής της. Για την κάλυψη της συγκεκριμένης αδυναμίας και ανάγκης, η παρούσα μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία αποσκοπεί στην ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση πρωτοποριακού εκπαιδευτικού διαδικτυακού οδηγού υιοθετώντας τις αρχές και προδιαγραφές της μεθοδολογίας της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και εκπαίδευσης ενηλίκων. Ειδικότερα,προσπάθειες δημιουργίας εκπαιδευτικού υλικού και μαθησιακού περιβάλλοντος από απόσταση λειτουργούν ως κίνητρο μετεκπαίδευσης και εκσυγχρονισμού της μαθησιακής διαδικασίας, παρατηρώντας ότιη εξέλιξη του Διαδικτύου συντελεί στη δυναμική εισαγωγή των Νέων Τεχνολογιών στην υπηρεσία της εκπαίδευσης υποστηρίζοντας τις διαφορετικές γνωστικές ανάγκες, τον προσωπικό ρυθμό και τρόπο μάθησης του απευθυνόμενου πολυποίκιλου κοινού.