Στρατηγικό μάνατζμεντ και εθνική κουλτούρα
Strategic management and national culture
Master Thesis
Συγγραφέας
Ζανάκη, Γεωργία - Αικατερίνη Σ.
Ημερομηνία
2014-11-07Επιβλέπων
Γεωργόπουλος, ΝικόλαοςΠροβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Στρατηγικός σχεδιασμός ; Κουλτούρα ; ΠολιτισμόςΠερίληψη
Στην σύγχρονη εποχή η παγκοσμιοποίηση και η ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας έχει οδηγήσει τις επιχειρήσεις σε στροφή προς τις διεθνείς αγορές με αποτέλεσμα την πλήρη διεθνοποίηση του επιχειρηματικού και επιχειρησιακού σκηνικού. Ολοένα και πιο πολλές επιχειρήσεις μετατρέπονται σε πολυεθνικές με σκοπό την μεγιστοποίηση του κέρδους και την αύξηση της αποδοτικότητας με χαμηλότερο κόστος. Υπό αυτό το πρίσμα, η σημασία του στρατηγικού μάνατζμεντ τόσο αναφορικά με την επιβίωση όσο και με την ανάπτυξη των επιχειρήσεων μακροπρόθεσμα, δεν μπορεί να αμφισβητηθεί. Στο σύγχρονο παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον η χάραξη της κατάλληλης στρατηγικής, και κυρίως η ανάλυση του εξωτερικού αλλά και του εσωτερικού περιβάλλοντος των επιχειρήσεων, σχετίζεται άμεσα με την έννοια της επιχειρηματικής διαπραγμάτευσης. Οι διαπραγματεύσεις δύναται να πάρουν πολλαπλές μορφές σε ένα δυναμικά μεταβαλλόμενο περιβάλλον, όπου ο ανταγωνισμός είναι παρόν. Ο ρόλος του στρατηγικού μάνατζμεντ και σε επίπεδο διαπραγματεύσεων, αποδεικνύεται καίριος έτσι ώστε οι επιχειρήσεις να καταλήξουν σε επιτυχημένες συμφωνίες. Από την άλλη πλευρά, ένας βασικός παράγοντας που πρέπει να ληφθεί υπόψη τόσο κατά τη διάρκεια των επιχειρηματικών διαπραγματεύσεων όσο και κατά την διάρκεια εφαρμογής του στρατηγικού μάνατζμεντ, είναι η εκάστοτε εθνική κουλτούρα. Αυτή, μπορεί να επηρεάσει σε σημαντικό βαθμό τις επιχειρηματικές διαπραγματεύσεις ,να θέσει σε κίνδυνο την επίτευξη συμφέρουσας συμφωνίας ή ακόμα και να διακυβεύσει την επιβίωση της ίδιας της επιχείρησης. Η από ετών και διαρκώς εντεινόμενη στροφή προς τη διεθνή επιχειρηματική δραστηριότητα προϋποθέτει την εκτίμηση του επιχειρηματικού χάρτη στη χώρα εγκατάστασης και τον σεβασμό και συνεκτίμηση παραγόντων που σχετίζονται με την εθνική κουλτούρα.