dc.contributor.advisor | Σαμπράκος, Ευάγγελος | |
dc.contributor.author | Τριάντης, Ιωάννης | |
dc.date.accessioned | 2014-07-04T07:06:28Z | |
dc.date.available | 2014-07-04T07:06:28Z | |
dc.date.issued | 2014-07-04T07:06:28Z | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/5926 | |
dc.description.abstract | O σκοπός αυτής της Διπλωματικής εργασίας είναι η καταγραφή, η τμηματοποίηση και η οικονομική ανάλυση των ναυτιλιακών αγορών και πιο συγκεκριμένα της αγοράς ξηρού φορτίου με σκοπό την εξαγωγή χρήσιμων συμπερασμάτων τα οποία θα αποτελέσουν τα στοιχεία για τη δημιουργία επενδυτικού σχεδίου τη δεδομένη χρονική στιγμή. Με άλλα λόγια θα αξιολογήσουμε εάν η επένδυση στην Αγορά Ξηρού φορτίου είναι οικονομικά βιώσιμη και σε ποιο βαθμό. Το παραγόμενο αποτέλεσμα μιας τέτοιας διερεύνησης αποτελεί αφενός ο εντοπισμός των στοιχείων εκείνων που συνθέτουν και οριοθετούν το πεδίο δραστηριοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας και αφετέρου η άντληση χρήσιμων συμπερασμάτων μέσα από τη λεπτομερή ανάλυση της Αγοράς Ξηρού Φορτίου. Αρχικά, στα δύο πρώτα Κεφάλαια πραγματοποιείται μια ανάλυση της Διεθνούς Ναυτιλιακής Βιομηχανίας καθώς και της Αγοράς Ξηρού Φορτίου σε θεωρητικό επίπεδο. Στη συνέχεια, αναφέρεται στο πρακτικό μέρος της συγκεκριμένης εργασίας δηλαδή τα Κεφάλαια 3 & 4. Έτσι το τρίτο κεφάλαιο αποσκοπεί στην ανάλυση της αγοράς ναύλων, της αγοράς μεταχειρισμένων πλοίων και των υπολοίπων υποαγορών με κριτήριο το τύπο πλοίου έτσι ώστε να καταλήξουμε στο βέλτιστο και πιο αποδοτικό μέγεθος πλοίου στην Αγορά Ξ/Φ. Συνεπώς το στάδιο αυτό ολοκληρώνεται με την επιλογή του βέλτιστου και συνάμα καταλληλότερου τύπου πλοίου από πλευράς προσφοράς και ζήτησης χωρητικότητας, οι οποίες επηρεάζουν άμεσα τη βιωσιμότητα του επενδυτικού σχεδίου σχετικά με την αγορά ενός πλοίου Ξ/Φ. Στα κεφάλαια 4 & 5, γίνεται μια προσπάθεια παρουσίασης της μεθοδολογίας για το πώς πρέπει να αξιολογούνται δύο αμοιβαίως αποκλειόμενα επενδυτικά σχέδια λαμβάνοντας υπ’ όψιν τη διαχρονική αξία του χρήματος και τέλος ακολουθεί η αξιολόγηση των αποτελεσμάτων. | |
dc.language.iso | el | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el | |
dc.subject | Πλοία -- Φορτίο | |
dc.subject | Ναυτιλιακή οικονομική | |
dc.subject | Θαλάσσιες μεταφορές | |
dc.subject | Ξηρό φορτίο | |
dc.title | Οικονομική προσέγγιση για την αγορά του βέλτιστου τύπου πλοίου στην αγορά ξηρού φορτίου | |
dc.title.alternative | Economical approach for the purchase of the best type of vessel at the dry cargo market | en |
dc.type | Master Thesis | |
europeana.isShownAt | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/5926 | |
dc.identifier.call | 387.2 ΤΡΙ | |
dc.description.abstractEN | The aim of this thesis is the recording, segmentation and economic analysis of shipping markets and more specifically the dry cargo market in order to extract useful conclusions that will form the elements for establishing an investment plan at this specific time. In other words, we will assess whether the investment in the dry bulk market is economically viable and to what extent. The output of such an investigation is first to identify the elements that make up and define the scope of activity of the shipping industry while extracting useful conclusions through detailed analysis of the dry bulk market. Initially, the first two chapters refer to an analysis of the international shipping industry and the dry bulk market in theoretical basis. Then, follows the practical part of this thesis at the Chapters 3 & 4. So the third chapter aims to analyze the market rates, the market for second-hand vessels and other submarkets with criterion the type of vessel in order to choose the optimal and most efficient vessel size, at the Dry Sector, to purchase. Additionally this step is completed by choosing the best type of vessel regarding both supply and demand side which directly affect the viability of the investment plan on buying a Dry Cargo vessel. In Chapters 4 and 5, follows a presentation of the methodology for how to evaluate, nowadays, two mutually exclusive investment projects, taking into account the time value of money. The fifth and last chapter refers to the evaluation of results in order to be in position to decide whether to proceed and purchase the vessel or not. | |