dc.contributor.advisor | Ρετάλης, Συμεών | |
dc.contributor.author | Βολάνης, Μιχάλης - Χρόνης Π. | |
dc.date.accessioned | 2014-06-27T13:10:02Z | |
dc.date.available | 2014-06-27T13:10:02Z | |
dc.date.issued | 2014-06-27T13:10:02Z | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/5911 | |
dc.description.abstract | Στο πλαίσιο της παρούσας διπλωματικής εργασίας αναπτύχθηκε ένα εικονικό εργαστήριο χημείας για χρήση σε διαδραστικούς πίνακες πολλαπλής αφής. Το εικονικό εργαστήριο απευθύνετε σε μαθητές του Γυμνασίου και των πρώτων τάξεων του Λυκείου, καλύπτοντας τις παρακάτω θεματικές ενότητες. Περιεκτικότητες διαλυμάτων (w/w, w/v, v/v), Αραίωση διαλυμάτων, Συμπύκνωση διαλυμάτων, Ανάμιξη διαλυμάτων. Μέσα από το περιβάλλον προσομοίωσης που παρέχει το εικονικό εργαστήριο Xημείας, οι χρήστες έχουν την δυνατότητα να πειραματιστούν άφοβα με ένα πλήθος χημικών ουσιών που βρίσκονται στο αποθετήριό του. Παράλληλα έχουν στην διάθεσή τους κάποια εργαστηριακά εργαλεία αλλά και όργανα για την καλύτερη παρατήρηση των πειραμάτων. Επίσης μέσα από το εργαστήριο οι χρήστες καλούνται να επιλύσουν πλήθος διαδραστικών ασκήσεων που αφορούν τις θεματικές ενότητες που αναφέρθηκαν παραπάνω. Το θεωρητικό πλαίσιο της διπλωματικής αναλύει την θεωρία της διερευνητικής μάθησης, η οποία εφαρμόστηκε στην δημιουργία του εργαστηρίου, παρουσιάζει τα διάφορα ήδη διαδραστικών πινάκων και πως μπορούν να συμβάλουν στην διδακτική της Χημείας. Τέλος αναλύονται ο σχεδιασμός και η υλοποίηση του εικονικού εργαστηρίου Xημείας. | |
dc.language.iso | el | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el | |
dc.subject | Χημεία -- Διδασκαλία με υπολογιστή | |
dc.subject | Διδακτικά συστήματα -- Σχεδιασμός | |
dc.subject | Εικονική πραγματικότητα | |
dc.subject | Χημικά εργαστήρια | |
dc.subject | Διδασκαλία βοηθούμενη από ηλεκτρονικό υπολογιστή | |
dc.subject | Εκπαιδευτική τεχνολογία | |
dc.title | Εικονικό εργαστήριο χημείας για διαδραστικό πίνακα | |
dc.type | Master Thesis | |
dc.identifier.call | 371.334 ΒΟΛ | |
dc.description.abstractEN | Within the context of the present thesis a virtual chemistry lab has been developed to be used on interactive whiteboards with multitouch technology support. This lab is aimed at Secondary Education students, covering the following topics. Solution concentrations (w / w, w / v, v / v), Dilution of solutions, Concentration of solutions, Mixing of solutions. Through simulation environment that provides the virtual chemistry lab, users are enabled to fearlessly experiment with a multitude of chemical substances found in its repository. Concurrently, a number of laboratory tools and instruments are at the users’ disposal to better observe the experiments conducted. Furthermore, users, attending the virtual lab, are encouraged to perform a plethora of interactive exercises concerning the aforementioned modules. The theoretical framework of the thesis delineates central learning theories governing the design of the virtual lab, presents the different types of interactive whiteboards available and the way the latter can contribute to the teaching of Chemistry. Finally, the design and implementation of the virtual chemistry lab is presented and detailed. | |