dc.contributor.advisor | Θεοδωρίδης, Ιωάννης | |
dc.contributor.author | Μελετίου, Χαρίλαος Θ. | |
dc.date.accessioned | 2014-06-26T08:46:02Z | |
dc.date.available | 2014-06-26T08:46:02Z | |
dc.date.issued | 2014-06-26T08:46:02Z | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/5908 | |
dc.description.abstract | Από το Δεκέμβριο του 2004 έγινε υποχρεωτικό για τα πλοία με χωρητικότητα μεγαλύτερη από 299GT (gross tonnage) να φέρουν πομποδέκτες του συστήματος AIS. Παράλληλα, με τη ραγδαία ανάπτυξη της ευρυζωνικότητας έγινε εφικτή η λήψη και η διανομή μέσω του Internet των δεδομένων ναυσιπλοΐας με φθηνό και μαζικό τρόπο. Έτσι αναπτύχθηκαν συστήματα συλλογής και διαχείρισης πληροφοριών κινήσεων πλοίων από διάφορους φορείς, με πιο γνωστή υλοποίηση αυτή του προγράμματος ανοικτής κοινότητας Marine traffic. Η παρούσα διατριβή αποτελεί μια προσπάθεια να επεκτείνει τις δυνατότητες τέτοιων προσπαθειών με συλλογή δεδομένων είτε από διαφορετικές πηγές είτε προσθέτοντας δυνατότητες επεξεργασίας, που οι υπάρχουσες υλοποιήσεις, όπως το Marine traffic, δεν προσφέρουν. Στα πλαίσια της εργασίας αναπτύχθηκε λογισμικό ικανό να συλλέγει δεδομένα από το Marine traffic και από άλλες πηγές, να τα επεξεργάζεται, να τα αποθηκεύει και να παράγει από αυτά οπτικοποιημένη πληροφορία, σε μορφή της γεωγραφικής περιγραφικής γλώσσας KML. Το λογισμικό αυτό έχει τη δυνατότητα να ελέγχει την προσέγγιση πλοίων σε συγκεκριμένα λιμάνια, να εντοπίζει τα πλοία που πλησιάζουν σε καθορισμένες περιοχές και να παρέχει πληροφορίες για πλοία που παρουσιάζουν ενδιαφέρον, όπως π.χ. πορεία του πλοίου μέχρι τη στιγμή της παρατήρησης, στοιχεία και φωτογραφίες του πλοίου κ.α. | |
dc.language.iso | el | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el | |
dc.subject | Marine terminals -- Communication systems | |
dc.subject | Navigation -- Safety measures | |
dc.subject | Harbors -- Traffic control | |
dc.title | Γεωγραφικά δεδομένα ναυσιπλοΐας - επιτήρηση πλοίων και περιοχών | |
dc.type | Master Thesis | |
europeana.isShownAt | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/5908 | |
dc.identifier.call | 387.1 ΜΕΛ | |
dc.description.abstractEN | Since December 2004, it’s been mandatory for vessels of a tonnage exceeding 299GT (gross tonnage) to carry emitters of the AIS system. The widespread development of broadband made the massive Internet reception and dissemination of maritime data an inexpensive reality. Therefore, several vessel movement data collection and management systems have been developed by a number of organizations, the most notable of which being the Marine traffic open community program implementation. The dissertation at hand consists an effort towards the expansion of the potential of such endeavors, pertaining to data collection either from multiple sources or by enhancing the processing capabilities not currently provided by existing applications, namely the Marine traffic. Within this framework, it was made feasible to develop software capable of collecting Marine traffic or other source data, to process it, store it and thereafter extract visually depicted information, based on the KML geography description language. The software in question is capable of checking vessel approach patterns in specific seaports, locate vessel approaching desiquated areas and provide information on vessel-of-interest such as real-time bearing, vessel identity info, photographs, etc. | |