Οδικός θόρυβος: εκτίμηση -επιπτώσεις και μέτρα για την αντιμετωπισή του
Master Thesis
Συγγραφέας
Παπαδόπουλος, Νικόλαος
Ημερομηνία
2005-12-26Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Αυτοκίνητα ; ΘόρυβοςΠερίληψη
Η παρούσα διπλωματική ασχολείται με την εκτίμηση των επιπέδων θορύβου από ένα δρόμο σε ένα πεδίο υπολογισμού με σταθερό ή μεταβλητό βήμα, την ανάλυση των αποτελεσμάτων των υπολογισμών και την εκτίμηση των επιπτώσεων του στον άνθρωπο. Για τον υπολογισμό του θορύβου εξετάζει πέντε μοντέλα : το αμερικάνικο μοντέλο, FHWA, και την βελτιωμένη έκδοσή του, τη βρετανική μέθοδο, CRTN, το γερμανικό μοντέλο, RLS-90, το σουηδικό μοντέλο, STL-86, και το ιαπωνικό, ASJ-1993. Από το σύνολο των μοντέλων, το CRTN επιλέχθηκε για την εκτίμηση των επιπέδων θορύβου σε πεδίο ομοιόμορφου ή μεταβλητού διαμερισμού καθώς αποτελεί απλή, εφαρμόσιμη και αξιόπιστη για πλήθος περιπτώσεων. Μεταξύ των αποτελεσμάτων της εργασίας, είναι και το συμπέρασμα ότι ο κυκλοφοριακός φόρτος, η ταχύτητα των οχημάτων, η κλίση του οδοστρώματος και τα ηχοπετάσματα παίζουν καθοριστικό ρόλο στα εκτιμώμενα επίπεδα θορύβου σε αντίθεση με την απόσταση του αποδέκτη από το έδαφος και το ποσοστό των βαρέων οχημάτων. Επίσης, από τη στατιστική επεξεργασία του πεδίου για το μοντέλο προσομοίωσης με και χωρίς ηχοπέτασμα, προέκυψε το συμπέρασμα ότι το ηχοπέτασμα επιδρά και στην κατανομή της επιβάρυνσης του πληθυσμού.