Activity based costing σαν μέθοδος κοστολόγησης προϊόντων σε επιχείρηση παραγωγής ζύμης
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Κόστος -- Λογιστική -- Επιχείρηση ; Κοστολόγηση ; Εστιατόρια, ταβέρνες, κλπ. -- Διοίκηση και οργάνωσηΠερίληψη
Αντικείμενο της εργασίας είναι η μελέτη κόστους σε μια μικρομεσαία επιχείρηση παραγωγής προϊόντων σφολιάτας που τροφοδοτεί επιχειρήσεις γρήγορης εστίασης. Η γρήγορη εστίαση αποτελείται από χώρους διασκέδασης ή διαλείμματος και παρέχει το χαρακτηριστικό της φθηνής και γρήγορης λύσης στη διατροφή με μικρογεύματα αλλά και στον καφέ. Θα γίνει παρουσίαση ενός μοντέλου κοστολόγησης με αντικειμενικό σκοπό την τιμολόγηση, την παροχή πληροφοριών κόστους όσο αφορά τα προϊόντα. Θα αναλυθούν τα επιμέρους στοιχεία κόστους ώστε τα διοικητικά στελέχη να είναι σε θέση να αναγνωρίζουν το κόστος που θα πρέπει να ελέγχουν αλλά και ποιες παρεμβάσεις θα κάνουν στην διαμόρφωση του τελικού κόστους. Το μοντέλο κοστολόγησης που θα εφαρμοστεί είναι η μεθοδολογία ACTIVITY BASED COSTING (ABC) που στηρίζεται σε δραστηριότητες που καταναλώνουν πόρους και επιμερίζονται σε προϊόντα ή πελάτες. Η κρίση που εμφανίστηκε με τα το 2008 άλλαξε τα δεδομένα ζήτησης και προσφοράς. Οι εταιρίες γρήγορης εστίασης (κυλικεία σχολείων, κυλικεία επιχειρήσεων, τυροπιτάδικα, αλυσίδες καφέ κλπ) στην προσπάθεια να βάλουν «φρένο» στην πτώση των πωλήσεων κατέφυγαν σε συνεχείς προσφορές με μειώσεις τιμών και συνδυασμό προϊόντων. Αφού το μοναδικό όπλο να αντιμετωπίσουν την υπάρχουσα κατάσταση είναι η τιμή. Η κίνηση αυτή είχε σαν αποτέλεσμα (πέρα από την προσπάθεια αναδιαπραγμάτευσης του ενοικίου) μέσα στην εφοδιαστική αλυσίδα να πιέζονται οι εταιρίες που παράγουν τα προϊόντα και να αναζητούν λύσεις πάνω στη μείωση του κόστους . Ωστόσο για γίνει εφικτή η μείωση είναι σημαντικό να γνωρίζει ποιο είναι το κόστος των προϊόντων που παράγει.