Κριτική ανάλυση και αποτίμηση τιυ υφιστάμενου εσωτερικού διεθνούς και κοινοτικού πλαισίου για τον περιορισμό της ευθύνης από ναυτικές απαιτήσεις στην περίπτωση σύγκρουσης πλοίων (απώλεια φορτίου - ρύπανση θαλάσσιου περιβάλλοντος)
View/ Open
Subject
Ναυτιλία -- Δίκαιο και νομοθεσία ; Ναυτικά ατυχήματα ; Θάλασσα -- Μόλυνση -- Δίκαιο και νομοθεσία ; Φορτία ; ΠλοίαAbstract
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να παρουσιάσει μία πλήρη και κατανοητή ανάλυση της προβληματικής του περιορισμού της ευθύνης για ναυτικές απαιτήσεις σε περιπτώσεις απώλειας ή ζημίας φορτίου αλλά και σε περιπτώσεις ρύπανσης της θάλασσας από πετρελαιοειδή, συνεπεία σύγκρουσης πλοίων. Η έρευνα που ακολουθεί στοχεύει επίσης στο να καταδείξει ασάφειες, αντιφάσεις, αντινομίες ή κενά δικαίου, τα οποία καλείται ο διεθνής Νομοθέτης να καλύψει. Η περιεκτική ανάλυση των ως άνω ζητημάτων διαιρείται σε τρεις θεματικές ενότητες. Έτσι στο πρώτο κεφάλαιο εξετάζεται το πεδίο εφαρμογής της ΔΣ του Λονδίνου του 1976 σε συνδυασμό και τις διατάξεις των άρθρων του Ν. ΓΩΠΣΤ (3886) 1911, οι σχέσεις της εν λόγω ΔΣ με τις διατάξεις των αρ. 84 σε συνδ. με τα αρ. 235 επ. του ΚΙΝΔ , τα δικαιούμενα σε περιορισμό της ευθύνης πρόσωπα, οι υποκείμενες σε περιορισμό απαιτήσεις, καθώς και η διαδικασία περιορισμού της ευθύνης. Στο δεύτερο κεφάλαιο σκιαγραφείται η προβληματική του περιορισμού της ευθύνης για απαιτήσεις εκ ζημιών από ρύπανση πετρελαίου. Παράλληλα θα θιγεί και η προβληματική (του περιορισμού) της ευθύνης στην περίπτωση ρύπανσης της θάλασσας συνεπεία σύγκρουσης πλοίων. Τέλος στο τρίτο κεφάλαιο εκτίθενται οι ρυθμίσεις του κοινοτικού δικαίου σχετικά με τον περιορισμό της ευθύνης από ναυτικές απαιτήσεις και οι πρωτοβουλίες του κοινοτικού Νομοθέτη για τη βελτίωση του καθεστώτος περιορισμού της ευθύνης και αποζημιώσεων.