Μελέτη και ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού ψηφιακών διαμορφώσεων
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Ψηφιακή επικοινωνία ; Συστήματα τηλεπικοινωνιών ; Συστήματα ψηφιακού ελέγχου ; ΚυκλώματαΠερίληψη
Οι ψηφιακές επικοινωνίες ήταν και παραμένουν ένα ευρύ και μεγάλου ενδιαφέροντος πεδίο, με τεράστιο φάσμα εφαρμογών. Η ακαδημαϊκή εκπαίδευση είναι σε θέση να παρέχει στους φοιτητές πλήθος θεωρητικών γνώσεων γύρω από το πεδίο αυτό. Η έλλειψη όμως μιας πρακτικής προσέγγισης των συστημάτων ψηφιακών επικοινωνιών, δημιουργεί κενό στη πλήρη κατανόηση τόσο των βασικών αρχών λειτουργίας τους καθώς και των δυνατοτήτων τους. Το κενό αυτό φιλοδοξεί εν μέρει να αναπληρώσει η εκπόνηση της παρούσας διπλωματικής εργασίας, στα πλαίσια της ανάγκης ενίσχυσης της θεωρητικής γνώσης, από την εργαστηριακή εμπειρία. Πρόκειται για ένα εκπαιδευτικό εγχειρίδιο, το οποίο έχει βασική πηγή πληροφοριών εργαστηριακές ασκήσεις της εταιρείας Feedback. Πιο συγκεκριμένα, αναφερόμαστε σε εργασίες του "Digital Communication System DCS297" της Feedback, οι οποίες προορίζονται για διδασκαλία βασικών αρχών ψηφιακών επικοινωνιών. Από τις ασκήσεις αυτές επιλέχτηκαν 10 αντιπροσωπευτικές, για την ολοκλήρωση των οποίων σχεδιάστηκε, αναπτύχθηκε και κατασκευάστηκε εξ αρχής το απαιτούμενο υλικό (hardware). Το εγχειρίδιο αυτό περιγράφει πώς να δημιουργηθούν πειραματικά συστήματα ψηφιακών επικοινωνιών, παρέχοντας παράλληλα επεξηγήσεις αρχών και μεθόδων, έτσι ώστε οι φοιτητές να έχουν την ευκαιρία να εφαρμόσουν, να διαπιστώσουν και τελικά να κατανοήσουν τη λειτουργία των ψηφιακών συστημάτων, ενισχύοντας με αυτό το τρόπο τη θεωρητική τους γνώση. Αναλυτικότερα, το εγχειρίδιο αποτελείται από δέκα (10) εργασίες, οι οποίες έχουν την παρακάτω δομή. Αρχικά ορίζεται το ακριβές αντικείμενο της εργασίας, ο απαιτούμενος εξοπλισμός καθώς και οι στόχοι που πρέπει να επιτευχθούν. Στη συνέχεια περιγράφεται η προετοιμασία των πειραμάτων και η βήμα προς βήμα ολοκλήρωση αυτών. Παράλληλα δίνονται ερωτήσεις για βελτιστοποίηση της κατανόησης των πειραμάτων, των οποίων οι απαντήσεις και τα συμπεράσματα ολοκληρώνουν την άσκηση. Επιπλέον, υπάρχει ευρύ πεδίο για τον καθηγητή να σχεδιάσει τις δικές του εργασίες, να θέσει τις δικές του ερωτήσεις, ώστε αυτές να ανταποκρίνονται στις ανάγκες των φοιτητών, βοηθώντας τους με ευέλικτο τρόπο, να αποκτήσουν επιπλέον γνώση. Η διπλωματική αυτή εργασία, εκπονήθηκε καθαρά και μόνο για εκπαιδευτικό σκοπό, με μοναδικό στόχο την ενίσχυση της θεωρητικής γνώσης και κατανόησης των ψηφιακών συστημάτων επικοινωνίας από τους φοιτητές.