Συνδυαστική μάθηση σε ένα συνεργατικό πλαίσιο εκπαίδευσης
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Team learning approach in education ; Group work in education ; Εκπαιδευτική τεχνολογία ; Εκπαίδευση -- ΠληροφορικήΠερίληψη
Η παρούσα εργασία εξετάζει το κατά πόσο η συνδυαστική μάθηση, μέσα σε ένα συνεργατικό πλαίσιο εκπαίδευσης, μπορεί να βοηθήσει ου¬σιαστικά στη βελτίωση της μαθησιακής διαδικασίας, ειδικά στις πρώτες τά¬ξης της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, όταν πλέον οι διαφορές στα επίπεδα των μαθητών είναι πλέον ορατές και προφανείς. Εξετάζονται οι πιθανοί λόγοι που αυτές οι διαφορές δημιουργούνται καθώς και το θεωρητικό παι¬δαγωγικό υπόβαθρο το οποίο αναδεικνύει τη συνδυαστική μάθηση ως μια πιθανή μέθοδο με την οποία μπορεί να προσεγγιστεί η επίλυση του προ¬βλήματος. Δημιουργείται και εφαρμόζεται μια σύνθετη πλατφόρμα, βασισμένη σε λογισμικό ανοιχτού κώδικα, και μάλιστα, επιχειρείται να δοθεί το κύριο βάρος σε ένα λογισμικό ασύγχρονων συζητήσεων (forum) αντί για τις κλασικές και καθιερωμένες προσεγγίσεις των LMS. Δίνεται επίσης ιδιαίτερο βάρος στη μεθοδολογία της συνεργατικής συναρμολόγησης (jigsaw). Η αποτελεσματικότητα των εφαρμογών αυτών αξιολογείται τόσο ποιοτικά όσο και ποσοτικά, ώστε να εξαχθούν χρήσιμα συμπεράσματα.