Τα χαρακτηριστικά που καθορίζουν το ύψος των ναύλων στην αγορά των bulk carriers σε δεδομένες χρονικές στιγμές
Master Thesis
Συγγραφέας
Στρατινάκη, Στυλιανή Μ.
Ημερομηνία
2013-03-27Επιβλέπων
Γκιζιάκης, ΚωνσταντίνοςΠροβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Ναύλωση και ναύλος ; Ναυτιλιακή οικονομική ; Bulk carrier cargo shipsΠερίληψη
Στην παρούσα διπλωματική εργασία παρουσιάζεται μία μελέτη των παραγόντων που επηρέασαν το ύψος των ναύλων κατά το έτος 2010 με βάση στοιχεία που συλλέγονται από ένα πίνακα (βλ. παράρτημα) με τις συμφωνίες ναύλωσης των bulk carriers. Αρχικά, γίνεται μια σύντομη παρουσίαση της αγοράς των bulk carriers και μια γενική αναφορά στους παράγοντες που καθορίζουν το ύψος των ναύλων. Στη συνέχεια μελετώντας τους συντελεστές του πίνακα για το 2010, προκύπτουν συμπεράσματα για τη διακύμανση των ναύλων. Η βασική μεθοδολογία που ακολουθήθηκε έγκειται στο διαχωρισμό του πίνακα στις τρεις κατηγορίες handymax, panamax, capesize, στην επεξεργασία των στοιχείων που περιέχει κάθε επιμέρους πίνακας, καθώς και στην μεταξύ τους σύγκριση και εξαγωγή συμπερασμάτων. Με συγκρίσεις των μέσων όρων των ναύλων ανά παράμετρο, αποδείχτηκε εν τέλει πως για το 2010 η αύξηση της χωρητικότητας του στόλου οδηγεί σε αύξηση του ναύλου. Σχετικά με την ηλικία σε γενικό επίπεδο βλέπουμε μείωση της τιμής με την αύξηση της ηλικίας, παρουσιάζεται όμως διαφοροποίηση του αποτελέσματος για κάθε κατηγορία πλοίου. Μελετώντας τη συμπεριφορά των ναύλων ανά μήνα προκύπτει ότι τα capesize έχουν τη μεγαλύτερη κινητικότητα. Τέλος, ο Ατλαντικός ωκεανός αποδείχτηκε ότι είναι ακριβότερος έναντι του Ειρηνικού ωκεανού, όπως επίσης ότι σε αυτή την αγορά πραγματοποιήθηκαν και λιγότερες διαδρομές για το 2010.