dc.contributor.advisor | Γκιζιάκης, Κωνσταντίνος | |
dc.contributor.author | Στρατινάκη, Στυλιανή Μ. | |
dc.date.accessioned | 2013-03-27T10:12:48Z | |
dc.date.available | 2013-03-27T10:12:48Z | |
dc.date.issued | 2013-03-27T10:12:48Z | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/5284 | |
dc.description.abstract | Στην παρούσα διπλωματική εργασία παρουσιάζεται μία μελέτη των παραγόντων που επηρέασαν το ύψος των ναύλων κατά το έτος 2010 με βάση στοιχεία που συλλέγονται από ένα πίνακα (βλ. παράρτημα) με τις συμφωνίες ναύλωσης των bulk carriers. Αρχικά, γίνεται μια σύντομη παρουσίαση της αγοράς των bulk carriers και μια γενική αναφορά στους παράγοντες που καθορίζουν το ύψος των ναύλων. Στη συνέχεια μελετώντας τους συντελεστές του πίνακα για το 2010, προκύπτουν συμπεράσματα για τη διακύμανση των ναύλων. Η βασική μεθοδολογία που ακολουθήθηκε έγκειται στο διαχωρισμό του πίνακα στις τρεις κατηγορίες handymax, panamax, capesize, στην επεξεργασία των στοιχείων που περιέχει κάθε επιμέρους πίνακας, καθώς και στην μεταξύ τους σύγκριση και εξαγωγή συμπερασμάτων. Με συγκρίσεις των μέσων όρων των ναύλων ανά παράμετρο, αποδείχτηκε εν τέλει πως για το 2010 η αύξηση της χωρητικότητας του στόλου οδηγεί σε αύξηση του ναύλου. Σχετικά με την ηλικία σε γενικό επίπεδο βλέπουμε μείωση της τιμής με την αύξηση της ηλικίας, παρουσιάζεται όμως διαφοροποίηση του αποτελέσματος για κάθε κατηγορία πλοίου. Μελετώντας τη συμπεριφορά των ναύλων ανά μήνα προκύπτει ότι τα capesize έχουν τη μεγαλύτερη κινητικότητα. Τέλος, ο Ατλαντικός ωκεανός αποδείχτηκε ότι είναι ακριβότερος έναντι του Ειρηνικού ωκεανού, όπως επίσης ότι σε αυτή την αγορά πραγματοποιήθηκαν και λιγότερες διαδρομές για το 2010. | |
dc.language.iso | el | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el | |
dc.subject | Ναύλωση και ναύλος | |
dc.subject | Ναυτιλιακή οικονομική | |
dc.subject | Bulk carrier cargo ships | |
dc.title | Τα χαρακτηριστικά που καθορίζουν το ύψος των ναύλων στην αγορά των bulk carriers σε δεδομένες χρονικές στιγμές | |
dc.type | Master Thesis | |
europeana.isShownAt | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/5284 | |
dc.identifier.call | 388.044 ΣΤΡ | |
dc.description.abstractEN | This thesis presents a study of the factors influencing the freight rates in 2010 using data collected from a table with the fixtures of bulk carriers. Initially, there is an overview of bulk carriers’ shipping market and a brief reference to the factors which determine the freight rates in this market. Following, based on the referred table of 2010 and the study of the included parameters, were derived conclusions about the volatility of freight rates. The basic methodology followed consists of the separation of the table in three categories, those would be handymax, panamax, capesize, the data process of each category and finally the comparison as well as the conclusions drawn from it. By comparing the average rate of each factor was proven that for the year 2010 the increase in capacity lead to higher rates. Furthermore, the overall rate amount was reduced with the increasing age, regardless the size of the vessel. Regarding the freight rate per month the capesize category shows the highest volatility. Finally, Atlantic Ocean was proven to be more expensive than Pacific Ocean as well as, in the market of Atlantic Ocean was made fewer trips during 2010. | |