Laytime and demurrage
Master Thesis
Συγγραφέας
Κοκκόρη, Καλλιόπη Π.
Ημερομηνία
2013-03-27Επιβλέπων
Γκιζιάκης, ΚωνσταντίνοςΠροβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Ναυλοσύμφωνα ; Ναύλωση και ναύλος ; Ναυτικό δίκαιο ; Πλοία -- Οικονομικές απόψειςΠερίληψη
Σταλία και επισταλίες περιλαμβάνει μία πτυχή του ναυτικού δικαίου, ιδίως της νομοθεσίας σχετικά με τη ναύλωση πλοίου. Σταλίες είναι το χρονικό διάστημα που επιτρέπεται από τον εφοπλιστή για τη διενέργεια φόρτωσης ή εκφόρτωσης. Η σταλία καθορίζεται από ένα συμβόλαιο, το οποίο είναι η ανταλλαγή των υποχρεώσεων και η κατανομή των κινδύνων μεταξύ του πλοιοκτήτη και του ναυλωτή. Κάθε συμβαλλόμενο μέρος συμφωνεί να δεχθεί τον κίνδυνο σε ορισμένες περιπτώσεις που προβλέπονται. Η σταλία αρχίζει όταν το πλοίο φτάσει στον προορισμό που έχει συμφωνηθεί, είναι έτοιμο να φορτώσει ή να εκφορτώσει και έχει υποβάλει ένα έγκυρο NOR. Η σταλία μπορεί να ξεκινήσει ανάλογα με τις ρήτρες της σύμβασης. Επισταλία είναι το συμφωνημένο ποσό που καταβάλλεται στον ιδιοκτήτη σε σχέση με την καθυστέρηση του σκάφους πέρα από την σταλία, για την οποία ο ιδιοκτήτης δεν είναι υπεύθυνος. Έχει κριθεί ότι από τη στιγμή που το πλοίο βρίσκεται σε επισταλία, καμία εξαίρεση δεν θα την εμποδίσει να συνεχίσει να καταβάλλεται, εκτός κι αν υπάρχει ρήτρα εξαίρεσης στο συμβόλαιο. Συνήθως το claim πρέπει να σταλεί εντός ορισμένης προθεσμίας που καθορίζεται στο συμβόλαιο. Aν δε σταλεί εντός αυτής της προθεσμίας το claim δεν θα γίνει αποδεκτό και δεν θα πληρωθεί. Η Επισταλία είναι ένα σημαντικό στοιχείο για κάθε εμπορική εταιρεία. Βασικές γνώσεις της νομοθεσίας σχετικά με τη ναύλωση του πλοίου και η σωστή συνεργασία μεταξύ των τμημάτων της εταιρείας είναι απαραίτητα. Η προετοιμασία του claim απαιτεί συμβόλαια, τα έγγραφα του φορτίου και την απόδειξη του demurrage rate. Υπάρχουν δύο βασικές κατηγορίες των παραδόσεων, η FOB / CIF-CFR-DES, όταν το πλοίο είναι κλείσιμο της εταιρείας ή TC και η FOB-FOB ή CIF-CFR-DES / CIF-CFR-DES, όταν το πλοίο δεν είναι κλείσιμο της εταιρείας.