dc.contributor.advisor | Γκιζιάκης, Κωνσταντίνος | |
dc.contributor.author | Κοκκόρη, Καλλιόπη Π. | |
dc.date.accessioned | 2013-03-27T09:21:18Z | |
dc.date.available | 2013-03-27T09:21:18Z | |
dc.date.issued | 2013-03-27T09:21:18Z | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/5281 | |
dc.description.abstract | Σταλία και επισταλίες περιλαμβάνει μία πτυχή του ναυτικού δικαίου, ιδίως της νομοθεσίας σχετικά με τη ναύλωση πλοίου. Σταλίες είναι το χρονικό διάστημα που επιτρέπεται από τον εφοπλιστή για τη διενέργεια φόρτωσης ή εκφόρτωσης. Η σταλία καθορίζεται από ένα συμβόλαιο, το οποίο είναι η ανταλλαγή των υποχρεώσεων και η κατανομή των κινδύνων μεταξύ του πλοιοκτήτη και του ναυλωτή. Κάθε συμβαλλόμενο μέρος συμφωνεί να δεχθεί τον κίνδυνο σε ορισμένες περιπτώσεις που προβλέπονται. Η σταλία αρχίζει όταν το πλοίο φτάσει στον προορισμό που έχει συμφωνηθεί, είναι έτοιμο να φορτώσει ή να εκφορτώσει και έχει υποβάλει ένα έγκυρο NOR. Η σταλία μπορεί να ξεκινήσει ανάλογα με τις ρήτρες της σύμβασης. Επισταλία είναι το συμφωνημένο ποσό που καταβάλλεται στον ιδιοκτήτη σε σχέση με την καθυστέρηση του σκάφους πέρα από την σταλία, για την οποία ο ιδιοκτήτης δεν είναι υπεύθυνος. Έχει κριθεί ότι από τη στιγμή που το πλοίο βρίσκεται σε επισταλία, καμία εξαίρεση δεν θα την εμποδίσει να συνεχίσει να καταβάλλεται, εκτός κι αν υπάρχει ρήτρα εξαίρεσης στο συμβόλαιο. Συνήθως το claim πρέπει να σταλεί εντός ορισμένης προθεσμίας που καθορίζεται στο συμβόλαιο. Aν δε σταλεί εντός αυτής της προθεσμίας το claim δεν θα γίνει αποδεκτό και δεν θα πληρωθεί. Η Επισταλία είναι ένα σημαντικό στοιχείο για κάθε εμπορική εταιρεία. Βασικές γνώσεις της νομοθεσίας σχετικά με τη ναύλωση του πλοίου και η σωστή συνεργασία μεταξύ των τμημάτων της εταιρείας είναι απαραίτητα. Η προετοιμασία του claim απαιτεί συμβόλαια, τα έγγραφα του φορτίου και την απόδειξη του demurrage rate. Υπάρχουν δύο βασικές κατηγορίες των παραδόσεων, η FOB / CIF-CFR-DES, όταν το πλοίο είναι κλείσιμο της εταιρείας ή TC και η FOB-FOB ή CIF-CFR-DES / CIF-CFR-DES, όταν το πλοίο δεν είναι κλείσιμο της εταιρείας. | |
dc.language.iso | el | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el | |
dc.subject | Ναυλοσύμφωνα | |
dc.subject | Ναύλωση και ναύλος | |
dc.subject | Ναυτικό δίκαιο | |
dc.subject | Πλοία -- Οικονομικές απόψεις | |
dc.title | Laytime and demurrage | |
dc.type | Master Thesis | |
europeana.isShownAt | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/5281 | |
dc.identifier.call | 387.5 ΚΟΚ | |
dc.description.abstractEN | Laytime and demurrage comprise one aspect of maritime law, in particular the law relating to voyage charters. Laytime is the period of time allowed by a shipowner to a carrier to carry out cargo loading or discharging operations. The laytime is prescribed in a contract, which is an exchange of obligations and an allocation of risks between the shipowner and the charterer. Each party agrees to accept the risk of certain foreseen circumstances. Laytime commences when the vessel has arrived at the agreed destination, is ready to load or discharge and has tendered a valid NOR. The beginning of laytime may change in proportion with the clauses of the contract. Demurrage is the agreed amount payable to the owner in respect of the delay to the vessel beyond the laytime, for which the owner is not responsible. It has been held that once the vessel is on demurrage, no exceptions will operate to prevent demurrage continuing to be payable, unless the exceptions clause is clearly worded to have this effect. Usually demurrage claim must be submitted within a specified period stated in the contract, failing which the claim will be deemed to have been waived. Demurrage is an important element for each trading company. Basic knowledge of the law relating to voyage charters and proper correspondence among the departments of the company are essential. The preparation of a claim requires contracts, cargo documents and proof of demurrage rate. There are two basic categories of deliveries, the FOB/CIF-CFR-DES when the vessel is company’s fixture or TC and the FOB-FOB or CIF-CFR-DES/ CIF-CFR-DES when the vessel is not company’s fixture. | |