Η επιρροή των τιμών των καυσίμων στις τιμές των ναύλων στην spot αγορά VLCC
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Ναυτιλιακή οικονομική ; Ναύλωση και ναύλος ; Πλοία -- Οικονομικές απόψεις ; Πλοία -- Ταχύτητα ; Πλοία -- Κατανάλωση καυσίμωνΠερίληψη
Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να παρουσιάζει και να τεκμηριώσει την κατάσταση της στιγμιαίας αγοράς ναύλων VLCC (VLCC Spot Rates) και την επιρροή που ασκεί πάνω τους η τιμή των καυσίμων (Bunker Fuel Oil), ως παράγοντας των εξόδων ταξιδίου και όχι ως μεταφερόμενο αγαθό. Η αναδρομή σε σχετικές μελέτες, αποτελεί την βάση για την πληρέστερη κατανόηση των μεγεθών της αγοράς και του τρόπου αντίδρασης τους, σε επικείμενες μεταβολές. Με την διαγραμματική απεικόνιση των βασικών μεγεθών της αγοράς, τιμές ναύλων, ζήτηση για μεταφορά, προσφορά για μεταφορά και στη συνέχεια τιμές καυσίμων, επιδιώκεται η κατανόηση της συμπεριφοράς τους στον χρόνο, καθώς η πορεία τους ως συνάρτηση των λοιπών μεγεθών. Με τη βοήθεια γραμμικών και μη, συντελεστών συσχέτισης επιχειρείται να αποδειχθεί η σχέση που συνδέει τις δύο μεταβλητές μελέτης, όπως και το ποσοστό επιρροής της μιας μεταβλητής από την άλλη. Η μεταβολή που παρουσιάζει η φερόμενη ως εξαρτημένη, τιμή των ναύλων, σε σχέση με την τιμή των καυσίμων παρουσιάζεται μέσα από την διαδικασία υπολογισμού της ελαστικότητας. Παράγοντες όπως, ταχύτητα πλεύσης (VLCC Slow Steaming), καμπύλες προσφοράς χωρητικότητας (VLCC supply curves), και κόστος ταξιδίου είναι παράγοντες που επηρεάζονται άμεσα από την αύξηση της τιμής των καυσίμων και θεωρείται σκόπιμο να παρατηρηθεί η συμπεριφορά και η αντίδραση τους στις αυξομειώσεις των τιμών των καυσίμων, αφού αποτελούν μέρος της δομής της αγοράς μελέτης (VLCC Spot Market)