dc.contributor.advisor | Μερίκας, Ανδρέας | |
dc.contributor.author | Ζαρκάδα, Χριστίνα Ε. | |
dc.date.accessioned | 2013-03-12T08:31:34Z | |
dc.date.available | 2013-03-12T08:31:34Z | |
dc.date.issued | 2013-03-12T08:31:34Z | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/5261 | |
dc.description.abstract | Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να παρουσιάζει και να τεκμηριώσει την κατάσταση της στιγμιαίας αγοράς ναύλων VLCC (VLCC Spot Rates) και την επιρροή που ασκεί πάνω τους η τιμή των καυσίμων (Bunker Fuel Oil), ως παράγοντας των εξόδων ταξιδίου και όχι ως μεταφερόμενο αγαθό. Η αναδρομή σε σχετικές μελέτες, αποτελεί την βάση για την πληρέστερη κατανόηση των μεγεθών της αγοράς και του τρόπου αντίδρασης τους, σε επικείμενες μεταβολές. Με την διαγραμματική απεικόνιση των βασικών μεγεθών της αγοράς, τιμές ναύλων, ζήτηση για μεταφορά, προσφορά για μεταφορά και στη συνέχεια τιμές καυσίμων, επιδιώκεται η κατανόηση της συμπεριφοράς τους στον χρόνο, καθώς η πορεία τους ως συνάρτηση των λοιπών μεγεθών. Με τη βοήθεια γραμμικών και μη, συντελεστών συσχέτισης επιχειρείται να αποδειχθεί η σχέση που συνδέει τις δύο μεταβλητές μελέτης, όπως και το ποσοστό επιρροής της μιας μεταβλητής από την άλλη. Η μεταβολή που παρουσιάζει η φερόμενη ως εξαρτημένη, τιμή των ναύλων, σε σχέση με την τιμή των καυσίμων παρουσιάζεται μέσα από την διαδικασία υπολογισμού της ελαστικότητας. Παράγοντες όπως, ταχύτητα πλεύσης (VLCC Slow Steaming), καμπύλες προσφοράς χωρητικότητας (VLCC supply curves), και κόστος ταξιδίου είναι παράγοντες που επηρεάζονται άμεσα από την αύξηση της τιμής των καυσίμων και θεωρείται σκόπιμο να παρατηρηθεί η συμπεριφορά και η αντίδραση τους στις αυξομειώσεις των τιμών των καυσίμων, αφού αποτελούν μέρος της δομής της αγοράς μελέτης (VLCC Spot Market) | |
dc.language.iso | el | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el | |
dc.subject | Ναυτιλιακή οικονομική | |
dc.subject | Ναύλωση και ναύλος | |
dc.subject | Πλοία -- Οικονομικές απόψεις | |
dc.subject | Πλοία -- Ταχύτητα | |
dc.subject | Πλοία -- Κατανάλωση καυσίμων | |
dc.title | Η επιρροή των τιμών των καυσίμων στις τιμές των ναύλων στην spot αγορά VLCC | |
dc.type | Master Thesis | |
europeana.isShownAt | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/5261 | |
dc.identifier.call | 387.51 ΖΑΡ | |
dc.description.abstractEN | Observing the VLCC spot market the last ten years (2000 to 2011), is obvious that the VLCC spot rates represent a very volatile behavior with large fluctuations in VLCC freight rates. In 2004 and 2007/2008 the VLCC spot rates climbed onto unexpectedly levels, astonished the whole VLCC spot market. The reason that provoke the very increased VLCC spot rates in 2004, there was nothing from the spot's market development in 2002 through 2004 as ton-mile demand was growing faster than the available ton - mile supply, but not the case in 2007/2008. In 2007/2008 the situation in the VLCC spot market was quite disappointed as all the market factors (demand, supply, etc.) had their own route independed from the rest. This thesis analyzes and determines the bunker prices as the factor of VLCC spot market that is able to influence the freight rates of the spot market in such level so causing chances of the VLCC supply curve. Furthermore the present thesis analyses the influence exerted by the bunker prices in the voyage cost and the VLCC speed (slow steaming). | |