Η δημιουργικότητα στο χώρο των επιχειρήσεων: μια θεωρητική και εμπειρική προσέγγιση
Master Thesis
Author
Παπανάγνου, Αγγελική Σ.
Date
2005-01-01View/ Open
Abstract
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διερευνηθεί η έννοια της δημιουργικότητας τόσο σε θεωρητικό, όσο και σε πρακτικό επίπεδο, κυρίως όσον αφορά τον χώρο των επιχειρήσεων. Πιο συγκεκριμένα, αποτελεί αναμφισβήτητο γεγονός πλέον η περιορισμένη διαθεσιμότητα των πόρων. Ξεκινώντας από τους φυσικούς πόρους που έχει στη διάθεσή του ο σύγχρονος άνθρωπος, αλλά και η σύγχρονη επιχείρηση, των οποίων φυσικών πόρων η στενότητα αποτελεί σημαντικό πρόβλημα για την επιβίωση, επεκτεινόμαστε στον χρόνο ο οποίος συνεχώς συμπιέζεται. Ειδικότερα, στους επιχειρηματικούς κόλπους ο ανταγωνισμός έχει επεκταθεί πλέον σε παγκόσμιο επίπεδο και έτσι η κάθε επιχείρηση πρέπει να δρα άμεσα και καινοτομικά προκειμένου απλώς να επιβιώσει στο χώρο, πόσο μάλλον να αναπτυχθεί. Επιπλέον, οι χρηματικοί πόροι που έχει στη διάθεσή του ο κάθε οργανισμός είναι πολύ συγκεκριμένοι και χρειάζεται να κατανεμηθούν σε πολλούς κλάδους, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να δαπανηθούν με αφθονία για την εξεύρεση πρωτοποριακών προϊόντων, υπηρεσιών και διαδικασιών. Έτσι, στην παρούσα εργασία μελετούμε την έννοια της δημιουργικότητας στο χώρο των επιχειρήσεων, όπου μπορεί να αποτελέσει αναμφισβήτητο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Αφού, καταδείξουμε την αναγκαιότητά της στις μέρες μας, θα εξετάσουμε τα στάδια της αντίστοιχης διαδικασίας, όπως και κάποιους παράγοντες που συνδέονται με την ανάπτυξή της. Στη συνέχεια, θα μελετήσουμε τη δημιουργικότητα στα πλαίσια της επιχείρησης, ώστε να συλλέξουμε εκείνες τις συνιστώσες που σχηματίζουν ένα πλαίσιο «καρποφορίας» της δημιουργικότητας. Τέλος, στο τρίτο τμήμα αυτής της εργασίας θα εξετάσουμε την οργάνωση και τον προγραμματισμό της δημιουργικότητας εντός της επιχείρησης.