Το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της χρήσης των κοινωνικών μέσων δικτύωσης στην αύξηση της εταιρικής ανταγωνιστικότητας
View/ Open
Abstract
Τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης απεικονίζονται ως τα σύγχρονα εργαλεία επικοινωνίας που διαθέτουν οι επιχειρήσεις στο νέο εξωτερικό περιβάλλον που δραστηριοποιούνται και η συμμετοχή τους σε αυτά προσφέρει την υποστήριξη και σταθεροποίηση τους με κλιμακούμενα βήματα. Έτσι, θεωρείται απαραίτητο να αναλυθούν αυτοί οι ηλεκτρονικοί χώροι, ώστε να εντοπιστούν οι ευκαιρίες που προκύπτουν, για να αξιοποιηθούν κατάλληλα από τις επιχειρήσεις. Κύριος σκοπός της εργασίας είναι να διερευνηθεί αν τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης έχουν τη δυνατότητα να παρέχουν στις επιχειρήσεις την απόκτηση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος έναντι των ανταγωνιστών τους στην αγορά. Για αυτό το λόγο είναι απαραίτητο να οριστούν τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης και να προσδιοριστούν τα χαρακτηριστικά τους, να εντοπιστούν οι αλλαγές που έχουν προκύψει στο νέο εξωτερικό περιβάλλον των επιχειρήσεων και πώς αυτές συνδέονται με τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης, να αναλυθούν τα πλεονεκτήματα της συμμετοχής των επιχειρήσεων στις κοινωνικές πλατφόρμες και η στρατηγική που πρέπει να ακολουθούν εντός αυτών για την αύξηση της αποδοτικότητας τους. Τέλος να προσδιοριστούν οι αλληλεπιδράσεις των χρηστών/καταναλωτών, που έχουν τον πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτά τα μέσα, οι οποίες επηρεάζουν άμεσα τις καταναλωτικές τους προτιμήσεις και τη σχέση τους με τις επιχειρήσεις. Με την ανάλυση των παραπάνω, καταλήγουμε να τείνουμε πως τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης αποδεικνύονται ως επικερδή για τις επιχειρήσεις, είναι ζωτικής σημασίας και πρέπει να περιλαμβάνονται σε κάθε στρατηγικό επιχειρηματικό πλάνο. Τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης με τα οποία δεσμεύονται οι επιχειρήσεις δίνουν πρόσβαση σε διαδικτυακές πηγές που παρέχουν το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, την προσέγγιση των πελατών τους και την αύξηση των κερδών τους.