Βέλτιστες πρακτικές ανάπτυξης και χρήσης εκπαιδευτικών πόρων σε εικονικό ψηφιακό κόσμο μάθησης
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Εκπαίδευση -- Πληροφορική ; Εκπαιδευτική τεχνολογία ; Εικονική πραγματικότηταΠερίληψη
Η παρούσα μελέτη αφορά την κατασκευή οδηγού βέλτιστων πρακτικών ανάπτυξης και χρήσης Εκπαιδευτικών πόρων και στον εικονικό ψηφιακό κόσμο του Second Life. Μεγάλοι εκπαιδευτικοί οργανισμοί προσανατολίζονται τα τελευταία χρόνια στην εκπαιδευτική αξιοποίηση τρισδιάστατων εικονικών περιβαλλόντων μάθησης. Το Second Life λόγω της μεγάλης εμπορικής επιτυχίας που γνώρισε αποτέλεσε πόλο έλξης για πλήθος εκπαιδευτικών που εμπλέκονται με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο στην εκπαιδευτική διαδικασία. Αναμενόμενο ήταν πως αργά η γρήγορα και στην Ελλάδα εκπαιδευτικοί να προσπαθήσουν να διερευνήσουν τις δυνατότητες του νέου αυτού μέσου. Όπως συμβαίνει με πολλούς νεωτερισμούς στο χώρο εκπαίδευσης αρχικά γίνονται δεκτοί με μεγάλο ενθουσιασμό και όταν αυτός περάσει εγκαταλείπονται. Στο Second Life το πρόβλημα αυτό είναι εντονότερο και μπορεί να συνοψιστεί στην εξής πρόταση: «Κατέβασα το πρόγραμμα, έκανα εγγραφή, περιπλανήθηκα στον χώρο αλλά τώρα τι;». Ακόμα και αν ο εκπαιδευτικός κατακτήσει βασικές δεξιότητες του προγράμματος τα επόμενα προβλήματα που εύλογα θα αντιμετωπίσει είναι: που θα βρει και πώς θα χρησιμοποιήσει εκπαιδευτικούς πόρους που έχουν ήδη δημιουργηθεί από άλλους; Μεγάλα προβλήματα θα αντιμετωπίζουν στο Second Life και οι Έλληνες εκπαιδευτικοί που θέλουν να κατασκευάσουν εκπαιδευτικούς πόρους και δραστηριότητες. Δεν υπάρχει ένα σημείο αναφοράς στο οποίο να βρίσκονται συγκεντρωμένα όλα τα στοιχεία εκείνα που μπορούν να τους βοηθήσουν και ακόμα περισσότερο δεν υπάρχει ένας αναλυτικός οδηγός κατασκευής αντικειμένων (π.χ. Building, Scripting) ο οποίος θα κάνει πράξη ένα από τα βασικά επιχειρήματα αυτών που υποστηρίζουν ένθερμα τον εικονικό αυτό κόσμο. Για να επιλυθούν τα προβλήματα που αναφέρθηκαν παραπάνω απαιτείται η κατασκευή οδηγών που θα απευθύνονται στον εκπαιδευτικό. Το κύριο ερευνητικό ερώτημα επομένως στο οποίο θα απαντήσει αυτή η μελέτη είναι πώς θα υλοποιηθεί ένας οδηγός με τις Βέλτιστες Πρακτικές Ανάπτυξης και Χρήσης Εκπαιδευτικών πόρων και στο Second Life;