Συγκριτική έρευνα για την κατάσταση της αγοράς ERP συστημάτων στην Ελλάδα (έμφαση στα ERP συστημάτων Ανοικτού Λογισμικού Κώδικα)
Master Thesis
Συγγραφέας
Κτιστάκη, Αικατερίνη Π.
Ημερομηνία
2012-09-24Επιβλέπων
Θεμιστοκλέους, ΜαρίνοςΠροβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Επιχειρηματικός προγραμματισμός -- Πληροφοριακά συστήματα ; Στρατηγικός σχεδιασμός ; Έρευνα -- Ελλάδα ; Open source softwareΠερίληψη
Για τις σύγχρονες επιχειρήσεις στην Κοινωνία της Πληροφορίας, τα Συστήματα Διαχείρισης Επιχειρησιακών Πόρων - ERP (Enterprise Recourse Planning) αποτελούν το βασικό πυλώνα της συναλλακτικής (transactional) πληροφοριακής υποδομής που επιτρέπει στις εταιρίες να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις και προκλήσεις της οικονομικής δραστηριότητας. Παράλληλα, παρατηρείται μια δυναμική είσοδος των εφαρμογών ανοιχτού λογισμικού στην αγορά που δημιουργεί νέες συνθήκες ανταγωνισμού με τεράστια οφέλη για τον χρήστη. Ως εκ τούτου η αύξηση της χρήσης ελεύθερου λογισμικού (open source) Συστημάτων Διαχείρισης Επιχειρησιακών Πόρων ERP συστημάτων είναι θεαματική. Οι συγκεκριμένες εφαρμογές στοχεύουν σε μια μεγάλη μερίδα επιχειρήσεων σε αυτές των οποίων οι απαιτήσεις δεν καλύπτονται από το τυποποιημένο λογισμικό, που χρειάζονται τη συνεχή προσαρμογή του λογισμικού στους μεταβαλλόμενους παράγοντες και φυσικά επιθυμούν να αποκομίσουν τα πολλαπλά οφέλη των ERP με την ελάχιστη δυνατή δαπάνη. Άλλωστε, η τάση που επικρατεί τα τελευταία χρόνια στον επιχειρησιακό κόσμο, είναι οι περικοπές των δαπανών και η μεγιστοποίηση των κερδών μέσω του επαναπροσδιορισμού των εσωτερικών διαδικασιών και των διεργασιών μέσα στις επιχειρήσεις. Με την εξάπλωση και τη μείωση που παρατηρείται στο κόστος των νέων τεχνολογιών, η χρήση σύγχρονων μεθόδων διοίκησης και οργάνωσης των τμημάτων μιας εταιρίας είναι πλέον εφικτή για όλες σχεδόν τις επιχειρήσεις. Μέσα από μία σειρά εφαρμογών ηλεκτρονικού κυρίως χαρακτήρα οι επιχειρήσεις μπορούν να μάθουν τις καταναλωτικές συνήθειες των πελατών τους, να τις καταγράψουν σε κάποια βάση δεδομένων, να σχεδιάσουν μια στρατηγική επαφής με τους πελάτες και να την υλοποιήσουν, με σκοπό την αύξηση των πωλήσεών τους. Ως αποτέλεσμα, τα συστήματα αυτά προσφέρουν πολλαπλά οφέλη στις επιχειρήσεις, όπως εύκολη οργάνωση του πελατολογίου τους, ισχυρές δυνατότητες άμεσης και αξιόπιστης πληροφόρησης, γνώση του κύκλου εργασιών, των επιδόσεων ανά τμήμα, της διαθεσιμότητας, της κερδοφορίας και άλλων συγκεντρωτικών οικονομικών/λογιστικών μεγεθών.