Σχεδίαση και ανάπτυξη διαδικτυακού εργαλείου για τη χρήση επιτραπέζιων ηλεκτρονικών εκπαιδευτικών παιχνιδιών πολλών χρηστών
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Εκπαίδευση -- Πληροφορική ; Διαδίκτυο (Internet) στην εκπαίδευση ; Παιχνίδια, Εκπαιδευτικά ; Εκπαιδευτική τεχνολογίαΠερίληψη
Η ένταξη των παιχνιδιών στην εκπαιδευτική διαδικασία έχει αρχίσει σιγά σιγά να κάνει την εμφάνισή της και στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια, ακολουθώντας το μεγάλο ρεύμα της εποχής, που στο εξωτερικό βρίσκεται σε αρκετά ώριμο στάδιο. Από την άλλη, η αλματώδης ανάπτυξη των νέων τεχνολογιών δεν θα μπορούσε να αφήσει ανεπηρέαστο το συγκεκριμένο κομμάτι των εκπαιδευτικών παιχνιδιών. Αυτό αποτελεί ένα μέρος της παρούσας διπλωματικής εργασίας. Το κατά πόσο ένα ηλεκτρονικό εκπαιδευτικό παιχνίδι μπορεί να αποτελέσει ένα «υγειές» και ολοκληρωμένο περιβάλλον μάθησης είναι μόνο η αρχή της. Στο θεωρητικό μέρος της εργασίας αναλύεται και αποδεικνύεται ότι τα εκπαιδευτικά παιχνίδια μπορούν να οδηγήσουν στην ανάπτυξη ικανοτήτων και δεξιοτήτων, αναλύοντας τις έρευνες των ειδικών. Στη συνέχεια της θεωρητικής ανάλυσης, εξετάζονται υπάρχοντα συστήματα με σκοπό να εντοπιστούν «αδύνατα» σημεία και να σχεδιαστεί και υλοποιηθεί ένα περιβάλλον εκπαιδευτικών παιχνιδιών που θα καλύψει τα υπάρχοντα κενά. Το σύστημα που υλοποιείται είναι ένα καινοτομικό εργαλείο που θα μπορεί να παράγει διαδικτυακά επιτραπέζια εκπαιδευτικά παιχνίδια πολλών χρηστών με καινοτομικά εκπαιδευτικά χαρακτηριστικά. Το πιο σημαντικό είναι η δυναμικότητά του τόσο ως προς τα παιχνίδια που θα μπορεί να αναπαραστήσει όσο και ως προς το εκπαιδευτικό περιεχόμενο. Είναι μία «μηχανή» που μπορεί να παράγει οποιοδήποτε συνδυασμό αυτών των δύο χαρακτηριστικών ύστερα από σχεδίαση του εκπαιδευτικού.