Εκπαιδευτικά σενάρια σε ένα συνεργατικό περιβάλλον μάθησης με την υποστήριξη της τεχνολογίας
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Group work in education ; Εκπαιδευτική τεχνολογία ; Ηθική ; Team learning approach in educationΠερίληψη
Η εισαγωγή της πληροφορικής στην εκπαίδευση συνιστά ίσως την πιο καταλυτική αλλαγή των τελευταίων χρόνων. Σήμερα η Πληροφορική διδάσκεται στη συντριπτική πλειοψηφία των Γυμνασίων, Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων της χώρας. Στα Επαγγελματικά Λύκεια διδάσκονται τόσο γενικά μαθήματα χρήσης όσο και εξειδικευμένα μαθήματα για όσους ακολουθούν τις ειδικότητες των τομέων Πληροφορικής - Δικτύων Η/Υ και Ηλεκτρονικής. Στα παραπάνω μαθήματα περιλαμβάνονται και μαθήματα χρήσης του διαδικτύου και των υπηρεσιών του. Οι μαθητές διδάσκονται τη χρήση του Η/Υ, δεν διδάσκονται όμως τις ηθικές αξίες που πρέπει να διέπουν αυτή τη χρήση. Ωστόσο, η κουλτούρα του παραδοσιακού σχολείου δεν επιτρέπει την εύκολη εισαγωγή καινοτομιών και αντιστέκεται σε προσπάθειες αναδόμησης του αναλυτικού προγράμματος και του σχολικού περιβάλλοντος. Συνήθως η τεχνολογία στην τάξη, χρησιμοποιείται για την υποστήριξη των παραδοσιακών μεθόδων διδασκαλίας. Επιπλέον στην Ελλάδα η διδασκαλία της πληροφορικής συνίσταται απλώς στο να διδάξει χρήση ή/και προγραμματισμό στα νεαρά άτομα και να αναπτύξουν δεξιότητες στο πληκτρολόγιο και στα ηλεκτρονικά κυκλώματα χωρίς να περιέχει προσπάθειες καθοδήγησης της τεχνολογίας με εγγυητές τις δημοκρατικές αξίες και την απελευθέρωση του ανθρώπου. Διδάσκεται η χρήση του Η/Υ, αλλά όχι η ηθική και δεοντολογία που πρέπει να διέπει τη χρήση αυτή. Η παρούσα εργασία στοχεύει στη διερεύνηση της επίδρασης της διδασκαλίας του μαθήματος της «Ηθικής των Υπολογιστών» σε συνεργατικό περιβάλλον μάθησης με την υποστήριξη της τεχνολογίας, στις στάσεις των μαθητών του τομέα Πληροφορικής των ΕΠΑ.Λ. οι οποίοι αποκτώντας πτυχίο επιπέδου 2 στην ειδικότητα Υποστήριξης Συστημάτων, Εφαρμογών και Δικτύων Η/Υ μπορούν να εργαστούν ως επαγγελματίες στο χώρο της πληροφορικής.