Μάρκετινγκ αισθήσεων & η δύναμη των χρωμάτων: πως χρησιμοποιούνται τα χρώματα στο μάρκετινγκ για να επηρεάσουν τις αποφάσεις των πελατών
Master Thesis
Author
Δέδε, Αικατερίνη
Date
2012-04-10View/ Open
Subject
Μάρκετινγκ ; Συναισθήματα ; Επιχειρηματικός προγραμματισμόςAbstract
Έρευνες στα χρώματα έχουν αποδείξει μια δυνατή σχέση ανάμεσα στα χρώματα, τα συναισθήματα και τις συμπεριφορές. Το χρώμα μπορεί να επηρεάσει την συμπεριφορά του καταναλωτή ως προς την αγορά ενός προϊόντος, την αντίληψή του σχετικά με το προϊόν, τα συναισθήματα του και συνεπώς είναι απαραίτητο σε διάφορα είδη μάρκετινγκ όπως το μάρκετινγκ αισθήσεων, το συναισθηματικό μάρκετινγκ, το διαδικτυακό μάρκετινγκ, το εμπειρικό μάρκετινγκ. Οι άνθρωποι χρησιμοποιούν χρώματα για να εκφράσουν τα συναισθήματά τους. Σύμφωνα με έρευνες το 80% των οπτικών πληροφοριών που λαμβάνουμε σχετίζονται με το χρώμα. Τα σωστά χρώματα περιέχουν μηνύματα και ευχαριστούν το μάτι, ενώ τα λάθος χρώματα προκαλούν ερεθισμό και δυσαρέσκεια. Ως εργαλείο μάρκετινγκ, το χρώμα μπορεί να αποτελεί παραπλανητική δύναμη. Ως λειτουργικό στοιχείο της ανθρώπινης όρασης το χρώμα αιχμαλωτίζει την προσοχή, χαλαρώνει ή είναι ενοχλητικό για τα μάτια και επηρεάζει την αναγνωσιμότητα των κειμένων. Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω καθώς επίσης και την κουλτούρα την ηλικία και το φύλο της αγοράς στόχου, το σωστό χρώμα ενισχύει και συνεισφέρει στην επιτυχία μιας διαφημιστικής καμπάνιας, ενός προϊόντος, μιας υπηρεσίας ή ακόμα και ενός εργασιακού. Για παράδειγμα, το κόκκινο αυξάνει την πίεση του αίματος, τους παλμούς της καρδιάς, την εφίδρωση, την όρεξη και διεγείρει τα εγκεφαλικά νεύρα. Το κόκκινο χρώμα έχει επίσης συνδεθεί με τη θερμότητα, τον κίνδυνο, τη δύναμη, το πάθος, την ενέργεια, τη ζεστασιά, το ταλέντο, τη βία και το θάρρος. Το κόκκινο χρησιμοποιείται για να κάνει τους ανθρώπους να παίρνουν γρήγορες αποφάσεις. Το μπλε χρώμα έχει τα αντίθετα αποτελέσματα. Μειώνει την πίεση του αίματος, τους παλμούς και την όρεξη. Για τους περισσότερους το μπλε συμβολίζει την αλήθεια, τη δικαιοσύνη, την ασφάλεια και γι 'αυτό τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα χρησιμοποιούν αυτό το χρώμα. Επομένως, σχεδόν σε κάθε κλάδο επικρατεί και από ένα χρώμα.