Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.authorΙερεμία, Μαρία
dc.date.accessioned2012-04-06T05:56:29Z
dc.date.available2012-04-06T05:56:29Z
dc.date.issued2012-04-06T05:56:29Z
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/4681
dc.description.abstractH διαιτησία και η διαμεσολάβηση αποτελούν τους βασικότερους θεσμούς της εξωδικαστικής επίλυσης διαφορών. Βασικό πεδίο ανάπτυξης αυτών των θεσμών είναι η ναυτιλία. Πρόκειται θα λέγαμε για δύο θεσμούς που έχουν ταχθεί στην εξυπηρέτηση των συμφερόντων της ναυτιλιακής δραστηριότητας και ως εκ τούτου είναι συντονισμένοι με τους ρυθμούς, τις επιδιώξεις και τα ιδιαίτερα γνωρίσματα του εμπορικού κλάδου τον οποίο υπηρετούν. Στην παρούσα εργασία επιχειρείται η ανάπτυξη της έννοιας των δύο θεσμών, η αναφορά στα είδη τους, στις διαδικασίες υλοποίησης τους, στα πλεονεκτήματα και στα μειονεκτήματά τους, στους φορείς υλοποίησης τους διεθνώς και στην Ελλάδα. Ίσως δεν είναι υπερβολή να λεχθεί ότι η ναυτική διαιτησία με τη συχνότητα και την εξάπλωση της έχει λάβει εθιμική διάσταση στο χώρο της ναυτιλίας. Παρά την παραδοσιακή υπεροχή του Λονδίνου, ο ανταγωνισμός για την προσέλκυση διαιτητικής ύλης γίνεται ολοένα και πιο έντονος ανάμεσα στα κέντρα ναυτικής διαιτησίας ανά τον κόσμο. Η ελκυστικότητα των περιφερειακών οργανισμών ίσως επιφυλάσσει ανακατατάξεις για το μέλλον, με αυτονόητα οικονομικά οφέλη για όσους καταλάβουν καίριες θέσεις στο διαμοιρασμό του προσοδοφόρου αυτού αντικειμένου. Η πρόκληση είναι ιδιαίτερα επίκαιρη και άμεσα σχετιζόμενη με τη δεσπόζουσα θέση που κατέχει η ελληνική ναυτιλία.
dc.language.isoel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el
dc.subjectΝαυτιλία -- Δίκαιο και νομοθεσία
dc.subjectΑνταγωνιστικότητα
dc.titleΕξωδικαστική επίλυση διαφορών στη ναυτιλία: διαιτησία και διαμεσολάβηση
dc.typeMaster Thesis
europeana.isShownAthttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/4681
dc.identifier.call343.096 ΙΕΡ
dc.description.abstractENArbitration and mediation are the most fundamental ways of Alternative Dispute Resolution (ADR). The most common filed of their development is the shipping industry. Particularly we could say that arbitration and mediation have been se to the service of the interests of the shipping activity and as a result they are strictly connected with the rhythms, the scopes and the special characteristics of the commercial sector they serve. In the present dissertation, it is attempted to present the definitions of these two ADR systems, their types, the procedures of their enforcement, the advantages and disadvantages, the institutions of their enforcement in an international and local level. Maybe it is not exaggerate to mention that maritime arbitration is so spread and often that has obtained a custom dimension in the maritime sector. Even though London supersedes in this field the competition in order to attract object for ADR is even more often within the maritime centers of ion and mediation. The attraction of regional organizations may involve changes in the future, with direct financial benefits to all those who may get fundamental positions to the distribution of this prosperous object. The challenge is particularly actual and directly related to the position of the greek maritime in the Greek market.


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»