Ο ρόλος του ηγέτη στην εποχή της επιχειρηματικής ηθικής : έρευνα αντίληψης των φοιτητών του Πανεπιστημίου Πειραιώς
Master Thesis
Συγγραφέας
Τσάκαλης, Δημήτριος
Ημερομηνία
2012-02-08Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Ηγεσία ; Επιχειρηματική ηθική ; Κοινωνική ευθύνη της επιχείρησης ; Εκπαίδευση, Ανώτατη -- ΈρευναΠερίληψη
Οι έννοιες της Ηγεσίας και της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης αποτελούν αντικείμενο επιστημονικού και κοινωνικού ενδιαφέροντος. Τα τελευταία χρόνια όπου η οικονομική κρίση μαστίζει σχεδόν το σύνολο της παγκόσμιας οικονομίας, η ανάγκη για ηγεσία και κοινωνική υπευθυνότητα αποτελεί πλέον επιτακτική ανάγκη. Στην βιβλιογραφία συναντάει κανείς ένα μεγάλο πλήθος βιβλίων, άρθρων, και συγγραμμάτων όπου γίνεται εκτενής αναφορά στις βασικές μας έννοιες. Στα πλαίσια της παρούσας διπλωματικής εργασίας εντοπίζουμε και θα αναλύουμε τα κυριότερα σημεία των εννοιών αυτών. Η παρούσα εργασία παρουσιάζει την έννοια της ηγεσίας και της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, όπως αυτές έχουν διαμορφωθεί με το πέρασμα του χρόνου και στη συνέχεια μέσα από παραδείγματα από τον διεθνή τύπο αλλά και με την πραγματοποίηση της έρευνας αποτυπώνει τεκμηριωμένα την εικόνα που επικρατεί γι αυτές τις έννοιες. Τα αποτελέσματα της βιογραφικής έρευνας έδειξαν, στον τομέα της ηγεσίας, ότι υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός μοντέλων και θεωριών που αφορούν τον τρόπο άσκησης ηγεσίας καθώς και το γεγονός ότι οι εταιρίες του σήμερα έχουν τη δυνατότητα να δημιουργήσουν σύγχρονους, ηγέτες ικανούς να αποτελέσουν πρότυπα στα πλαίσια της λειτουργίας τους. Ακόμα, στο επίπεδο που αφορά την Ε.Κ.Ε τονίζεται κυρίως ο ρόλος που διαδραματίζει σε κοινωνικό, οικονομικό και περιβαλλοντικό επίπεδο. Τέλος στα πλαίσια της έρευνας που πραγματοποιήθηκε με τη χρήση ερωτηματολογίου, συμπεραίνεται ότι ο ηγέτης πρέπει να είναι κοινωνικά υπεύθυνος και δεν πρέπει να προβάλλει το κοινωνικό του έργο για λόγους προσωπικής προβολής. Τα συμπεράσματα αυτά δεν επηρεάζονται από το φύλο, την ηλικία και το επίπεδο σπουδών.