Αρχές σχεδιασμού αποθηκών και βελτιστοποίησης διαδικασιών : Μελέτη περίπτωσης: χωροταξική και λειτουργική οργάνωση του κέντρου διανομής και αποθήκευσης της εταιρείας διάφανο
Master Thesis
Συγγραφέας
Τσάφος, Στέφανος
Ημερομηνία
2011-10-14Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Αποθήκες ; Αποθέματα ; Logistics -- ManagementΠερίληψη
Η παρούσα εργασία αναφέρεται στην χωροταξική και λειτουργική οργάνωση του κέντρου διανομής και αποθήκευσης της εταιρείας Διάφανο. Η έννοια logistics χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά στην ιστορία από τον πατέρα της ιστορίας Ηρόδοτο - συγκεκριμένα στο τμήμα της συγγραφής του όπου διακρίνει με μία λέξη τις αδιαμφισβήτητες υψηλές επιδόσεις των Περσών στον τομέα του εφοδιασμού, του σχεδιασμού και της λογιστικής υποστήριξης μεγάλων εκστρατειών. Δυόμισι χιλιάδες χρόνια μετά, περίπου στο τέλος της δεκαετίας του ‘50, η λέξη logistics θα εισαχθεί ευρέως στην στρατιωτική ορολογία της άμυνας των Ηνωμένων Πολιτειών και θα χρησιμοποιηθεί από όλες τις χώρες του ΝΑΤΟ και σχεδόν από όλα τα επιτελεία του κόσμου. Η αρχική ερμηνεία της λέξης ήταν η τεχνική της μεταφοράς των στρατευμάτων ή όπως αναλυτικότερα περιγράφει το ΝΑΤΟ: ο σχεδιασμός, η ανάπτυξη, η απόκτηση, η αποθήκευση, η μεταφορά, η διανομή των υλικών, η μεταφορά των στρατευμάτων και η φαρμακευτική και ιατρική υποστήριξή τους. Με άλλα λόγια τα logistics αναφέρονται ως ο κλάδος της στρατιωτικής επιστήμης που ασχολείται με την προμήθεια, τη συντήρηση και μεταφορά υλικών, προσωπικού και εξοπλισμού. Σήμερα, η έννοια logistics χρησιμοποιείται ευρέως από τις επιχειρήσεις. Τα Business Logistics είναι σχετικά νέο πεδίο στο ολοκληρωμένο management σε σύγκριση με τους παραδοσιακούς τομείς των οικονομικών, των πωλήσεων και της παραγωγής. Οι περισσότερες δραστηριότητες όμως των Business Logistics (αποθέματα, μεταφορά) εκτελούνται μεμονωμένα για πολλά χρόνια. Η καινοτομία στο πεδίο αυτό είναι περισσότερο η ιδέα της συντονισμένης διοίκησης (coordinated management) παρά η διοίκηση των επί μέρους δραστηριοτήτων ξεχωριστά και η ιδέα ότι τα Logistics προσθέτουν αξία (add value) στα προϊόντα και τις υπηρεσίες.