Ηλεκτρονικό εμπόριο : Η εφαρμογή του στις ξενοδοχειακές μονάδες της Χίου
![Thumbnail](/xmlui/bitstream/handle/unipi/4247/Bexlivanis.pdf.jpg?sequence=4&isAllowed=y)
Master Thesis
Author
Μπεχλιβάνης, Δημήτριος Γ.
Date
2011-10-03View/ Open
Subject
Ηλεκτρονικό εμπόριο ; Ηλεκτρονικό επιχειρείν ; Ξενοδοχεία -- Διοίκηση και οργάνωση -- Ελλάδα ; Ξενοδοχεία -- Ελλάδα -- Τεχνολογικές καινοτομίες ; Διαδίκτυο -- ΕπιχειρήσειςAbstract
Σκοπός της παρούσας έρευνας, είναι να καταδειχτούν οι νέοι τύποι τεχνολογίας που είναι πλέον διαθέσιμοι κι ολοένα και περισσότερο διαδίδονται στους τουρίστες - καταναλωτές και οι οποίοι δεν υπάρχουν παρά για να διευκολύνουν τη ζωή αυτών. Ο ηλεκτρονικός τουρισμός είναι ένα σχετικά πρόσφατο φαινόμενο και συνδέεται στενά με την ανάπτυξη του διαδικτύου και της τεχνολογίας γενικότερα. Οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις πραγματοποιούν διαδικτυακά τις συναλλαγές τους αναβαθμίζοντας μέρα την παρουσία τους στο διαδίκτυο. Αρχικά, γίνεται αναφορά στον ορισμό του ηλεκτρονικού εμπορίου, την σχέση του με το διαδίκτυο και την ανάπτυξη του. Επίσης, περιγράφεται ο τρόπος που γίνεται η ανταλλαγή δεδομένων ηλεκτρονικά. Στη συνέχεια αναφέρονται η ισχύουσα κατάσταση και οι προοπτικές της χρήσης του ηλεκτρονικού εμπορίου, καθώς και στις νέες τεχνολογίες που αναπτύσσονται γενικότερα στον τουριστικό κλάδο και ειδικότερα στον τομέα της φιλοξενίας. Γίνεται αναφορά επίσης στην διαφήμιση μέσα από το διαδίκτυο καθώς και στα παραδοσιακά μέσα προώθησης και προβολής τουριστικών προϊόντων - υπηρεσιών, μελετάται η ασφάλεια των συναλλαγών και επισημαίνονται θέματα που απασχολούν τους χρήστες του ηλεκτρονικού εμπορίου. Επιπλέον μελετάται η δημιουργία αποτελεσματικής παρουσίας στο διαδίκτυο, γίνεται μία προσέγγιση του ηλεκτρονικού τουρισμού, και αναλύονται οι διαδικτυακοί τουρίστες (e-travelers). Εξετάζεται η πρακτική 11 ξενοδοχειακών μονάδων στην περιοχή της Χίου. Επίσης εξετάζεται η εξοικείωση τους με το ηλεκτρονικό εμπόριο και η ουσιαστική γνώση τους σχετικά με τις νέες τεχνολογίες που τους επιτρέπουν να βελτιώσουν το παρεχόμενο τους. Στο τελευταίο κεφάλαιο, γίνεται αναφορά των συμπερασμάτων της έρευνας και η παράθεση προτάσεων για την περαιτέρω ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου από την πλευρά των ξενοδοχειακών μονάδων και κατά συνέπεια του ελληνικού τουρισμού.